SVPR ZET Zagreb

zet-logo

SINDIKAT VOZAČA I PROMETNIH RADNIKA ZET - Zagreb
10000 ZAGREB, Ozaljska 105

Telefon: +385 1 36 51 516
Telefax: +385 1 36 51 517
Mobitel: + 385 98 25 50 83 

Pristupnica SVPR ZET

Ovdje možete preuzeti pristupnicu u DOCX ili PDF formatu. 

word-icon  pdf-icon



SVPR ZET Zagreb Vijesti

Prigodni darovi povodom Uskrsa

Prigodni darovi za Uskrs

Dana 17.04.2014. od ranog jutra do kasnih večernjih sati, u pogonima svih podružnica Sindikat vozača i prometnih radnika ZET Zagreb dijelit će svojim članovima prigodne uskršnje darove.

Darovi (šunkice i jaja) osigurani su odlukom Upravnog vijeća za sve članove Sindikata.

Opširnije...

Posjetili smo kolegicu Ružicu Kronštajn

Zoran Maslač ispred Izvršnog odbora TP Trešnjevka i Sindikata bio je  u posjeti oboljeloj kolegici i prenosimo njegove dojmove :
Poštovani danas oko podne sam obišao našu vozačicu tram sl. br. 858 kolegicu Ružicu Kronštajn koja je 43 pune godine u Zetu ali nažalost zahvatila je ta teška i opaka bolest čije je i ime teško izgovoriti RAK nepita ni koga ni gdje.

Opširnije...

Zapisnik sa sastanka IO Centar 09.04.2014.

Sastanak IO- Centara za nadzor i upravljanje prometom

ZAPISNIK

Sa redovnog sastanka održanog. 09.04.2014. (srijeda) u prostorijama Centra za nadzor i upravljanje prometom sa početkom u 12h.

Sastanku su prisustvovali:

1. Pero Marčić - predsjednik SVPR ZET IO Centar
2. Anto Jelić - predsjednik USVPRH
3. Robert Nikolić - potpredsjednik USVPRH TP
4. Zoran Vidović - predsjednik SVPR ZET IO TP Dubrava
5. Stjepan Tokić - rukovoditelj Centra za promet ZET-a
6. Alen Bašić - šef Centra za promet Zet-a
7. Dejan Vulić - član IO Centar
8. Šimo Jurić - član IO Centar
9. Drago Jambrović - član IO Centar


Sastanak je vodio predsjednik IO Centara za nadzor i upravljanje prometom, Pero Marčić i predložio slijedeće:

DNEVNI RED

1. Aktualna problematika

2. Razno

RASPRAVA

g.Pero Marčić

Na početku rasprave pozdravio je sve prisutne i zahvalio se na odazivu. Zatim je pročitao dnevni red, koji je jednoglasno prihvaćen. Uslijedilo je usvajanje zapisnika sa sastanka održanog 12.02..2014. (srijeda) u prostorijama Centra za nadzor i upravljanje prometom.
Raspravu je započeo Swot analizom Centra za nadzor i i upravljanje prometom koju je predočio prisutnima kroz snage, slabosti, prilike i prijetnje. Kroz snage je istaknuo veliki broj visokoobrazovanog i visokostručnog kadra u podružnici u odnosu na ZET. Motiviranost novog rukovoditelja i otvorenosti prema svima jednako. Komunikacija na visokom nivou, kako sa djelatnicima tako i sa korisnicima usluge prijevoza . Veliki broj članova i predstavnika u sindikatu sa kontinuitetom rada. Kroz prilike vidi uključenje svakog zaposlenog u više procesa rada, dobra komunikacija sa rukovoditeljem i šefovima Centra, Nakon vraćanja osmjeha na lica djelatnika nastojati motivirati ih za rad. Slabosti su: nedostatak kadrova,šumovi u komunikaciji i presporo donošenje odluka na relaciji izvršnog- rukovodećeg kadra i djelatnika. Nejasna pravila kod kadroviranja i vrednovanja rada, kao i donošenje nekih odluka mimo struke. I na kraju prijetnje su: odljev kadrova ,opće stanje u društvu(depresija), nova organizacija iščekivanje i neizvjesnost, kao i ne uvažavanje struke i stručnog kadra.

Kroz raspravu usuglašeni su stavovi o otvorenim pitanjima:

1. Povlačenje prijedloga o uvođenju evidencijskih lista vozača na terminalima prilikom javljanja na službu iz razloga nepopunjenosti nekih terminala službama kontrolora otpremnika.
2. I dalje je nedostatak kadrova i akumuliranje prekovremenih sati.
3. Neispravnosti u sustavu ATRON na kojima se konstantno radi.
4. Informacija o nastupu slijedeće tarifne zone putem razglasa u vozilu u fazi je realizacije.
5. Telefonski brojevi u prometnom centru su ažurirani.
6. Baterije za motorole u postupku su nabave.
7. U tijeku je dolazak pet vozača tramvaja u Centar za popunjavanje kadrova. A kako se budu otvarale mogućnosti uslijedit će i popunjavanje u AP iz vozačkog kadra.
8. Oglasna ploča u Centru ustupljena je sindikatu na korištenje.
9. Puna podrška u radu upućena je novom rukovoditelju Centra g, Stjepanu Tokiću od kojeg se očekuje uvažavanje i nastavak suradnje sa sindikatom.
10. Dogovorena je modifikacija sustava ¨Jedan displej više stajališnih točaka¨ ,time bi vozila bez pogrešaka puta kretala sa terminala.

Nastavila se rasprava po točkama dnevnog reda. Što se tiče pregleda i naplate karata a u cilju zaštite vozača čekaju se odluke i upute od poslodavca. I dalje su pravila postupanja nejasna. Pitanje čajne kuhinje u Centru je otvoreno tako da se situacija snima i vidjet će se što se može staviti u funkciju u čajnoj kuhinji po pitanju zaštite na radu. Povremeno reduciranje pojedinih službi prometno kontrolnog osoblja vršit će se na najmanje opterećenim službama dok ne dođu novi kadrovi.Za sada se to primjenjuje na službe u noćnoj smjeni subotom i nedjeljom kako se ne bi remetio turnus.
Što se tiče prijedloga nove organizacije pozvani su sindikati kao socijalni partneri poslodavca da daju prijedloge o kojima će se raspravljati uz mogućnost uvažavanja konstruktivnih prijedloga.

Zaključak je na kraju rasprave da i dalje ostaju otvorena pitanja koja treba rješavati a to su:

1. Nedostupna je i dalje radijska veza na lokaciji Ilica – Frankopanska.
2. Kartice kontrolora treba plastificirati,a kojom se kontrolor identificira kod prometnih nezgoda.
3. Dostava listi rasporeda kola u TP Dubrava elektroničkim putem još nije u funkciji.
4. Prekratko vrijeme izlaza linije 12 i 9 iz spremišta Trešnjevka.
5. Preklapanje polazaka linija 4 i 12 iz Dubca.
6. Rješavanje telefona u prometnom centru u fazi je realizacije . Čeka se odgovor na upit.
7. Otvaranje dvaju vrata istovremeno na ulazu u Centar i dalje je upitno s aspekta sigurnosti.

g.Pero Marčić

Nakon iscrpne rasprave, zahvalio se nazočnima. Sastanak je završen u 14:20 h.

Predsjednik IO Centara za nadzor i upravljanje prometom
Pero Marčić

Aktivnosti sindikata do 10.04.2014.

7.4.2014 u prostorijama ZGH održan je sastanak predstavnika Uprave sa predstavnicima sindikata koji djeluju u ZGH. Kako je Uprav ZGH dala prijedlog nove organizacije sa katalogom radnih mjesta koja se mora usuglasiti sa sindikatima, Uprava je zatražila da se postigne sporazum da reprezentativni sindikati koji djeluju u podružnicama pregovaraju isključivo za svoju podružnicu, što je bio i prijedlog sindikata na nedavnom zajedničkom sastanku.

Opširnije...

Aktivnosti sindikata do 03.04.2014.

31.03 u prostoriji stručne knjižnice održan je sastanak sindikata sa Upravom podružnice ZET-a, na kojem je Uprava dala prijedlog nove organizacije podružnice Zagrebački električni tramvaj s katalogom radnih mjesta. Sindikati su zaprimili prijedlog nove organizacije, te će na istu dati svoje prijedloge kako bi postigli suglasje oko navedenog prijedloga. Cilj nove organizacije je efikasnost u organizaciji poslovanja i ispravljanje dosadašnjih uočenih nelogičnosti u pojedinim poslovnim područjima. Sindikat vozača i prometnih radnika podržava prijedlog izdvajanja podružnice Zagrebački električni tramvaj kao samostalno društvo u vlasništvu grada. Dobivanjem pravne osobnosti podružnice smatramo da bi mogli puno brže i kvalitetnije rješavati probleme s kojima se susrećemo jer je već do danas iz podružnice uz stimulativne otpremnine otišlo oko 440 radnika. Sindikat vozača i prometnih radnika podržava svaki konstruktivan prijedlog koji ima za cilj bolju i pravedniju organizaciju poslova i sukladno time i prava iz tog naslova.

Neshvatljivo je da si pojedini prometnici u centru daju za pravo da ne pozovu policiju na zahtjev vozača kada dođe do konfliktne situacije između vozača i putnika koji neće platit kartu. Sindikat vozača i prometnih radnika će protiv takvih neodgovornih pojedinaca pokrenuti sudski spor zbog ugrožavanja sigurnosti vozača i zatražiti pokretanje postupka otkazivanja Ugovora o radu.

Nakon obilaska restorana u Podsusedu i Dubravi vidljivo je da su isti kvalitetno uređeni i pripremljeni za otvaranje te se čeka dolazak sanitarne kontrole koja bi potvrdila potrebite higijenske uvjete i omogućila puštanje u rad restorana.

Danas u 12 sati će biti održana sjednica Upravnog vijeća na kojoj će se zauzeti stav oko aktualnih događanja u ZG Holdingu i podružnici ZET, te zaštiti interesa članova Sindikata.

Sastanak IO Centar održati će se 9.4. u 12 sati u prostorijama centra.

Zajednički sastanak IO AP i TP Dubrava planiran je za 14.04.u 12 sati u prostorijama iznad tramvajskog servisa u Dubravi. Dolazak članova IO je obvezan a službe će biti prilagođene. Svi predviđeni sastanci su otvorenog tipa i poziva se članstvo da dođe na sastanke i svojim prijedlozima aktivno sudjeluje u radu Sindikata.

U organizaciji Sindikata vozača i prometnih radnika i ove godine će se održati tradicionalni uskršnji turnir u šahu. Turnir će biti održan 12.4. u testirnici ispod ambulante s početkom u 9.00 sati.

 

Osigurali smo vrlo povoljno karte za Tuheljske toplice, odrasli 40 a djeca 25 kn, dok su iste u Tuheljskim toplicama u prodaji po cijeni od 60 kn radnim danom, 70 kn vikendom te za djecu 35 radnim danom a 45 vikendom.

Vrlo povoljno ljetovanje u Veloj luci, dvanaest dana 2640 kn puni pansion. Uvjete ljetovanja i način plaćanja u tajništvu Sindikata.

Iz grupacije EUROHERC u čijem je sastavu i SUNCE osiguranje stigla je puno povoljnija ponuda o obveznom osiguranju a detalje o pogodnostima možete dobiti u tajništvu gdje se i izrađuju police osiguranja.

Član Sindikata koji želi obaviti tehnički na drugim mjestima može uzeti pozajmicu od 1000 kn na više obroka.

Croatia dopunsko zdravstveno osiguranje možete sklopiti odmah po cijeni od 70 kn s istim pravima kao i HZZO. Potpisivanjem obrasca u tajništvu našeg sindikata raskidate dosadašnje osiguranje i odmah dobivate puno povoljnije Croatia dopunsko zdravstveno osiguranje sa potpuno istim pravima kao i HZZO plus B lijekovi.

Omogućena je kupovina u trgovinama Perutnina Ptuj uz popust 10% uz predočenje članske iskaznice sindikata.

Sindikat vozača i prometnih radnika donosi odluku da se pozajmica od 3000 kn može vraćati u 5 obroka. Isplate pozajmica će biti dva puta u tijeku mjeseca (četvrtak) a upisi za pozajmice će biti zaprimljeni najkasnije dva dana prije isplate. Pozajmica se može ostvariti jednom u godini izuzev teže bolesti, nabavke lijekova i pomagala i sličnih situacija a koje budu procijenjene opravdanim razlogom.

Donesena je odluka da se članu sindikata kome umre član uže obitelji uz nepovratnu pomoć koju ostvaruje sukladno Pravilniku o raspodjeli sredstava omogući i pozajmica od 5000 kn unaprijed,kako bi se istom pomoglo oko organizacije sprovoda.

Članovima sindikata omogućen je tehnički pregled za osobna vozila na osam rata u stanici za tehnički pregled u Zaprešiću. Dodatne informacije u tajništvu.

Progreso grupa posreduje kod dizanja i refinanciranja nenamjenskih, stambenih i hipotekarnih kredita svih banaka na jednom mjestu. BAMT Mače – kupovina na 50 rata za članove i 40 rata za ostale; Trgovina Pivka –  prodaja na 4 rate; Mesnica Bajić na Ljubljanici – do 3 rate; Očna optika Aralica i Monokl – do 5 rata; Borovo – kupovina obuće na 3 rate,  za članove 5% popusta; Auto-škola Drvinje i auto-škola Bolid u Sesvetama – na 10 rata; potvrde o kreditnoj sposobnosti od 8- 14 sati u tajništvu sindikata, informacije na tel. 365-151.

Obavijest članovima

Obavijest regres

Po sudskom nalogu i u ovom mjesecu isplaćena je razlika regresa za 2011 g. za jedan dio članova kojima je postupak utuženja riješen.
No pri isplati je došlo do pogreške (po dobijenoj informaciji iz službe za obračun plaća) pa se u platnoj listi u "odbicima" oduzela zatezna kamata koju je radnik trebao dobiti pod napisom "odvjetnici, zagrebački holding d.o.o."

Opširnije...

Izvješće sa II. sastanka I.O.P.T. Trešnjevaka

IO PT Trešnjevka

Nazočni članovi Izvršnog odbora: Kalijana Dukić, Željko Nikolić, Zoran Marković, Josip Delišimunović, Josip Radman, Ivan Jozić, Mato Rajkovača i Zoran Maslać.

Članovi Upravnog vijeća: Darko Koščica i Vlado Jozić

Povjerenik zaštite na radu: Nenad Miljković

DNEVNI RED:
1. Tekuća Problematika
2. Razno

Opširnije...

Aktivnosti sindikata do 27.03.2014.

25.3. 2014. u prostorijama Zagrebparkinga održan je sastanak  sindikata koji djeluju u ZGH. Postignut je dogovor da se u reorganizaciji i sistematizaciji radnih mjesta  podružnica uključe samo relevantni sindikati koji djeluju u toj podružnici a u konačnici nakon usuglašenih stavova Uprava i Sindikata isti nakon obavljenog uvida u usuglašene navedene akte iste prihvate i  potpišu svi sindikati. Sindikat vozača i prometnih radnika će učiniti sve da u novoj organizaciji podružnice ZET-a  budu svi plaćeni po težini i odgovornosti posla koji obavljaju.

Nakon saznanja da se odmaralište u V. Lošinju daje na upravljanje „Vladimiru Nazoru“ Sindikat vozača i prometnih radnika zajedno sa još nekoliko sindikata u podružnici uputio je dopis u kojem se traži hitan sastanak sindikata sa Upravom kako bi se postigao dogovor oko statusa odmarališta. Očekujemo rješenje sukladno pozitivnim zakonskim propisima RH u statusnoj promjeni odmarališta u objekt otvorenog tipa.

Nakon višekratnog zahtjeva Sindikata vozača i prometnih radnika uskoro bi trebali biti otvoreni (po najavi 1.4.) restorani u Podsusedu i Dubravi. Dogovoreno je da se zajednički, ispred Uprave zamjenica Direktora Ljuba Žgela i ispred Sindikata vozača i prometnih radnika predsjednik Jelić, u petak 28.3 obave uvidi u dostignute poslove na pripremi i uređenju prostora restorana. Otvaranjem restorana bi postigli veći higijenski standard u prehrani radnika u navedenim pogonima.

Sindikat vozača i prometnih radnika pokušava iznaći rješenje za službena kola koja su polazila iz Ivanje reke i način osiguranja dolaska vozača na posao s prostora koji su pokrivala to područje. Očekujemo razumijevanje i uskoro rješenje navedenog problema.

Na sastanku IO za ured i kontrolu karata zbog odlaska u mirovinu pojedinih članova  izabran je novi predsjednik IO uz kooptiranje novih članova tijela. Za predsjednika IO za ured i kontrolu karata izabran je Davor Šarić a za dopredsjednika Ljubomir Bilić. Odluku o izboru novih članova tijela Sindikata mora  potvrditi Upravno vijeće na zakazanoj sjednici 03.04.2014.

Održan je sastanak IO TP Trešnjevka na kojem su izneseni problemi s kojima se susreću vozači i servisni radnici  u svakodnevnom obavljanju poslova. Na vrlo kvalitetno odrađenom sastanku dati su konstruktivni prijedlozi u rješavanju navedenih problema. Zapisnik sa navedenog sastanka možete pročitati na web stranici i na oglasnoj ploči Sindikata.

 

Osigurali smo vrlo povoljno karte za Tuheljske toplice, odrasli 40 a djeca 25 kn, dok su iste u Tuheljskim toplicama u prodaji po cijeni od 60 kn radnim danom, 70 kn vikendom te za djecu 35 radnim danom a 45 vikendom.

Vrlo povoljno ljetovanje u Veloj luci, dvanaest dana 2640 kn puni pansion. Uvjete ljetovanja i način plaćanja u tajništvu Sindikata.

Potpisan je novi ugovor sa osiguravajućim društvom „ EUROHERC“ u kojem su potpisani znatno povoljniji uvjeti obveznog  osiguranja automobila, kasko osiguranja,tehnički pregled i registraciju na deset obroka obustavom iz plaće ili na drugi način plaćanja. Član Sindikata koji želi obaviti tehnički na drugim mjestima može uzeti pozajmicu od 1000 kn na više obroka. Dodatne pogodnosti su a) ne obračunava se 3% na obročno plaćanje, b) uz policu AO poklanja se polica zaštite bonusa do tri godine c) poklanja se polica osiguranja za vozača do 500 000 kn. Detaljnije informacije u tajništvu.

Croatia dopunsko zdravstveno osiguranje možete sklopiti odmah po cijeni od 70 kn s istim pravima kao i HZZO. Potpisivanjem obrasca u tajništvu našeg sindikata raskidate dosadašnje osiguranje i odmah dobivate puno povoljnije Croatia dopunsko zdravstveno osiguranje sa potpuno istim pravima kao i HZZO plus B lijekovi.

Omogućena je kupovina u trgovinama Perutnina Ptuj uz popust 10% uz predočenje članske iskaznice sindikata.

Sindikat vozača i prometnih radnika donosi odluku da se pozajmica od 3000 kn može vraćati u 5 obroka. Isplate pozajmica će biti dva puta u tijeku mjeseca (četvrtak) a upisi za pozajmice će biti zaprimljeni najkasnije dva dana prije isplate. Pozajmica se može ostvariti jednom u godini izuzev teže bolesti, nabavke lijekova i pomagala i sličnih situacija a koje budu procijenjene opravdanim razlogom.

Donesena je odluka da se članu sindikata kome umre član uže obitelji uz nepovratnu pomoć koju ostvaruje sukladno Pravilniku o raspodjeli sredstava omogući i pozajmica od 5000 kn unaprijed,kako bi se istom pomoglo oko organizacije sprovoda.

Članovima sindikata omogućen je tehnički pregled za osobna vozila na osam rata u stanici za tehnički pregled u Zaprešiću. Dodatne informacije u tajništvu.

Progreso grupa posreduje kod dizanja i refinanciranja nenamjenskih, stambenih i hipotekarnih kredita svih banaka na jednom mjestu. BAMT Mače – kupovina na 50 rata za članove i 40 rata za ostale; Trgovina Pivka –  prodaja na 4 rate; Mesnica Bajić na Ljubljanici – do 3 rate; Očna optika Aralica i Monokl – do 5 rata; Borovo – kupovina obuće na 3 rate,  za članove 5% popusta; Auto-škola Drvinje i auto-škola Bolid u Sesvetama – na 10 rata; potvrde o kreditnoj sposobnosti od 8- 14 sati u tajništvu sindikata, informacije na tel. 365-151.

Poziv za sastanak Upravnog vijeća Sindikata

POZIV ZA SASTANAK U.V.

Sukladno odredbama Statuta Sindikata vozača i prometnih radnika sazivam I redovitu sjednicu Upravnog vijeća Sindikata. Ista će biti održana 03.travnja 2014.g (četvrtak) u prostoriji „Testirnice“ ispod ambulante u 12.00 sati.
Predlažem slijedeći dnevni red

1. Izvješće predsjednika Upravnog vijeća o aktivnostima Sindikata, primjena Dodatka V TKU-a i priprema za promjenu organizacije podružnice, stanje u ZGH i ZET-u,te poduzimanje aktivnosti u osiguranju i zaštiti članova
2. Izvješća predsjednika IO sa održanih sastanaka i zaključci sa istih
3. Dogovor o izboru i podjeli uskršnji poklona
4. Dogovor o upućivanju članova sindikata na oporavak, more ili toplice
5. Utvrđivanje termina održavanja „športskih igara“ u povodu godišnje Skupštine Sindikata
6. Određivanje nadnevka održavanja godišnje Skupštine Sindikata
7. Potvrđivanje odlukom Upravnog vijeća predloženog predsjednika i članova IO za kontrolu i ured karata
8. Slobodna riječ

Imajući u vidu ozbiljnost situacije u kojoj se nalazi radnici u Zagrebačkom holdingu i ZET-u i preuzete odgovornosti kao vodeći Sindikat u ZGH dolazak članova Upravnog vijeća je obvezan. Očekujem Vašu pripremu za sastanak kako bi isti bio racionalniji i učinkovitiji u smislu bolje organizacije i doprinosa kvaliteti rada Sindikata. Molim da prijedloge i učešća u raspravi pripremite pismeno (natuknice) kako se ne bi ponavljali ili nešto zaboravili.
U očekivanju Vašeg dolaska i punog doprinosa aktivnostima Sindikata srdačno Vas pozdravljam!

Predsjednik UV
Anto Jelić   

Aktivnosti sindikata do 20.03.2014.

14.03.2014. održan je sastanak predstavnika sindikata i Uprave podružnice ZET-a sa radnicima u V. Gorici. Ispred sindikata su bili nazočni predsjednici Jelić, Grofelnik i Glavina, dok su ispred Uprave bili nazočni Izvršni direktori Miličević i Smolčić. Sindikati su u svom izlaganju obećali da će učiniti sve da članovi Sindikata imaju mogućnost izbora garaže koja im je bliže mjestu stanovanja, te da se zaštite prava radnika i pravo na rad sukladno stručnoj spremi. Sindikat vozača i prometnih radnika je dao prijedlog da se iznađe rješenje ostavljanja autobusa u V. Gorici kako bi se zaštitili vozači od nepotrebnog gubljenja vremena a ujedno smanjili nulti kilometri. Uprava ZET-a je dala nalog da se u dogovoru sa gradom V. Gorica iznađe povoljno rješenje navedenog problema. Problema će biti ali smo spremni zajedno s Upravom učiniti sve kako bi se isti rješavali u hodu a od interesa kako za radnike ZET-a tako i korisnike naših usluga.

Opširnije...

Zapisnik sa sastanka IO AP Podsused

Z  A  P  I  S  N  I  K
sa  sastanka   I.O.   SVPR ZET    AP   PODSUSED

Sastanak je održan u prostorijama AP Podsused dana  18. ožujka  2014.g. sa početkom u 12 sati.

Sastanku  su  prisustvovali:

1.   Štaba  Stjepan - predsjednik  I.O.  AP   Podsused  i  predsjedavajući          
2.   Batina  Tomislav - potpredsjednik sindikata  SVPR ZET

Uzvanici: 

1.  Smolčić  Stjepan  direktor  Autobusa    
2.  Podbojec  Željko   rukovoditelj   AP   Podsused   i   AP   Velika   Gorica
3.  Pintek  Mladen  Predstavnik  Servisa  AP  Podsused
        
Ostali  nazočni:
1.   Jure  Kolaković - član  I.O.  AP  Podsused
2.   Bručić  Dragutin - član  I.O.  AP  Podsused
3.   Junković  Ivan - član  I.O.  AP  Podsused
4.   Marković  Mirko - član  I.O.  AP  Podsused
5.   Strabić  Željko - član  I.O.  AP  Podsused
6.   Šoštarko  Nenad - član  I.O.  AP  Podsused
7.   Švaljek  Dubravko - član   udruge  usvprh
8.   Latković  Roberto - član   udruge  usvprh

D N E V N I       R E D

1.  Aktualna  problematika  u  AP  Podsusedu
2.  Tehnička  ispravnost  vozila
3.   R a z n o :

RASPRAVA    PO    TOČKAMA    DNEVNOG    REDA:
od  Ad. 1.  do   Ad.3.  GOVORILI    SU    SLIJEDEĆI    DISKUTANTI:

g. Štaba  Stjepan:

    Otvorio je sastanak pozdravivši sve nazočne, pročitao dnevni red, a potom je u uvodnom govoru iskoristio priliku i osvrnuo se na bitne detalje aktualnih problema, te naglasio da je praktično zima iza nas, da smo imali sreće sa postojećim stanjem zimskih guma na autobusima progurati zimu bez problema, te naglasio, da su dispečeri pravilno disponirali autobuse sa zimskim gumama na brdske linije, što je i on i g. rukovoditelj ocijenio pohvalno.

    Od ostalih aktualnih problema je nabrojio i obrazložio slijedeće:

- problem  autobusa  Samoborčeka  i  Auto-turista  na  terminalu  Črnomerec:

    Vozači Samoborčeka i Auto-turista i dalje bitno ometaju odvijanje prometa autobusa ZET-a što je stari i neriješeni problem koji je prije imao žarište problema u blizini perona broj 10 gdje su stalno parkirali po dva autobusa i ometali prometovanje ZET-ovih autobusa, dok se sada problem proširio na središte terminala i u predio u blizinu perona broj 6  dok je i dalje ostao prijašnji problem kod perona broj 10.
    Stoga ostaje i dalje problem spornog parkiranja i ometanja od strane Samoborčeka i Auto-turista, koji problem je trebao rješavati Centar za promet ZET-a  a prema situaciji ne promijenjenog stanja problema, sve se svodi na zaključak da Centar za promet nije odradio svoj dio posla, čime je upitno: dali je od strane Centra za promet kontaktirano sa upravom Samoborčeka i Auto-turista u pismenom obliku, dali u tom smislu postoji pisani trag, ili uopće nije ništa odrađeno, pa je rezultat nemoguće očekivati.

- problem  autobusnog  terminala  Zaprešić:

    Ovo je problem također starijeg datuma o kojem smo i prošle godine raspravljali i imali poteškoće sa parkiranjem autobusa prijevoznika „Meštrović“  dok je sada zbog istog problema na terminalu nastao kaos.
    Problem se najviše očituje u nemogućnosti zaustavljanja autobusa ZET linije 182 i 184 na predviđenom mjestu za izlaz putnika, jer se na tom mjestu stalno nalazi više parkiranih autobusa prijevoznika „Meštrović“.
    Dok su se odvijali radovi imali smo razumijevanja, da je takovo parkiranje zbog radova problem prostora, ali je problem ostao i nakon okončanja radova, stoga vozači linija 182 i 184 zaustavljaju autobuse na otvorenom dijelu kolnika, a ne na predviđenom dijelu, i to na štetu i rizik putnika, kao i veliki rizik i odgovornost vozača koji to izvodi.
    Da bi se postojeći problem riješio, Centar za promet ZET-a  je poduzeo određene mjere, te je 17.03.2014.g. obavio nadzor stanja i problem pokušao riješiti uz pomoć Poglavarstva iz Zaprešića i Policijske postaje Zaprešić na način: da se prometna površina zatvori za prometovanje drugih vozila osim prijevoznika koji vrše prijevoz putnika, ali su se obje institucije usprotivile takovom rješenju i odbile predloženo rješenje, točnije Poglavarstvo je tražilo mišljenje Poliicije Zaprešić, gdje su zatvaranje prometovanja za druge sudionike odbacili i stanje prepustili slučaju,  čime je problem i dalje ostao, kao i problem parkiranih autobusa prijevoznika „Meštrović“, na čemu će se i dalje raditi kako bi se iznašlo konačno rješenje.

- problem  kontrole  karata  u  autobusima:

    Nakon uvođenja postroženog načina kontrole karata kod putnika u autobusima ZET-a nastali su višestruki problemi vozačima kod kontrole karata, koji su rezultirali negodovanjima, svađama, uvredama, i fizičkim napadima od strane putnika na vozače, u čemu je bilo više slučajeva da je vozač bio fizički napadnut i pretučen, te za posljedicu imao i tjelesne ozljede.

    Naime, cijeli problem je nastao od izdavanja naputka o načinu prijema putnika u autobuse samo na prva vrata, zatim zadrška otvaranja ostalih vrata za izlaz dok se ne izvrši prijem putnika, koji naputak je sadržavao samo postupak koji vodi u problem između putnika i vozača, dok ostatak naputka o okončanju problema koji je nastao, nikad nije izdan, ali se intenzivno započelo kontrolirati vozače, kako primaju putnike u autobus, a usporedo sa time započelo je i pisanje prijava vozačima koji su po mišljenju koordinatora ili linijskog kontrolora pogrešno radili.

    U pisanju takovih prijava prednjačio je mladi koordinator Lenardić koji ih je u jednom danu napisao više nego ostali u toku jednog mjeseca.

    Odmah je bilo jasno, da će putnici odbojno reagirati nakon toliko vremena kad su u autobuse ulazili na sva vrata i nisu bili obvezni vozaču svaki puta predočiti kartu, za što vozač onda, a niti sada nije imao nikakvih ovlasti, niti je u slučaju konflikta netko iz ZET-a stajao u njegovu zaštitu.

    Nedvojbeno je, da su problemi nastali samo kod putnika bez valjane karte, koji je zbog svoje namjere bio redovito agresivan, prost, i spreman fizički napasti i ozlijediti vozača, a vozač je pri svakoj kontroli karata trpio uvrede, poniženja i razna ružna prozivanja i psovke, a naročito su bile problematične situacije, kad je putnik samo prošao pored vozača bez karte i u autobusu mu svašta pogrdno vikao što bi slušali ostali putnici i vidjeli kako taj putnik na nijedan način ne snosi posljedice zbog takovog ponašanja i putovanja bez karte.

    Bilo je slučajeva kada je uspjelo doći do intervencije policije, ali tada je vozač kao i putnik imao jednak status, pa je protiv jednog i drugog pokrenut prekršajni postupak za remećenje javnog reda i mira, bez da je policija kod postupanja okvalificirala prekršitelja, dok je vozač bio na radnom mjestu i nije mogao biti okvalificiran kao okrivljeni.

    Do danas se taj status i zaštita vozača nije promijenio, što je nužna potreba da se status vozača stavi u zakonske okvire i zaštitu od napada putnika.

    Stoga je nužno, da se ishodaju ovlasti vozača i kontrolora karata, kako bi njihov rad bio osiguran u cilju kontrole i prodaje karata u autobusu.
 
    Obzirom da je u današnje vrijeme sve više nasilnih ponašanja prema osobama koje rade sa strankama, a tu se ubrajaju i vozači, a već smo iz nedavnih akcija nastavnika i profesora imali priliku vidjeti, da su oni zatražili, da ih se zakonski stavi u status službene osobe, kako bi se tada moglo nakon incidenta zakonski sankcionirati napadača, koji primjer bi i za vozače, te kontrolno osoblje trebalo slijediti, jer je problem identičan i zahtjeva jednaki pravni tretman, međutim još je upitno dali će takav pristup zaživjeti u ZET-u.

    Posebno je znakovito, da vozač tramvaja nema takovih problema, a putnike je teško dovesti u red u autobusu, kad u tramvaju svi bez poteškoća ulaze na sva vrata i ne moraju se logirati kod svakog ulaska u vozilo.
    Iz naše info službe su bile emitirane poruke putnicima preko Atron uređaja, kako su putnici obavezni u autobuse ulaziti samo na prva vrata, što je bila polovična informacija kao i naputak o kontroli koji vodi u problem, ali ne i iz njega, pa je tako ta informacija da se ulazi samo na prva vrata u autobus, bila nedorečena, jer nije sadržavala obvezu putnika da pri tom ulasku mora pokazati kartu i logirati se na uređaju, zbog čega se sve svodilo na komentar putnika, da ih se maltretira pri ulasku u autobus, dok to u tramvaju istog prijevoznika ne treba.
    Da problem bude kompleksniji, prvi valiator kod vozača obično ne čita kodove karata, pa se na njemu ne može provjeriti valjanost svake karte, i tada problem ide u krajnost, zatim se još pored toga na usputnim stajalištima pojavljuje veliki priliv putnika kad se ne može obaviti ulaz samo na prva vrata, čime je problem naplate i dalje neriješen i vozači nemaju ovlasti zaustaviti i sankcionirati na dopušten način putnika bez karte.

    Ako se problem temeljitije sagleda, tada se dolazi do zaključka, da vozač ne može odraditi propuste koje je ZET godinama gomilao u načinu naplate karte, a to datira još od trenutka prelaska na samonaplatu pa do danas, a zatim su uslijedili razni i mnogobrojni bonusi sa natpisima na našim autobusima veličine 50 x 50 cm  na kojim je pisalo: tko se sve vozi besplatno.

    Pored toga su se putnom kartom smatrali razni dokumenti, iskaznice, pa čak i tekstualni napisi, u tu svrhu je služila i identifikacijska isprava, dakle prijevoznik nije na temelju odredbe o besplatnom prijevozu izdavao svoje karte za takovu grupu građana, kako bi ti građani kao putnici u vozilu imali ZET-ovu kartu, pa je tako sve došlo do lepeze dokumenata koji su mogli poslužiti za besplatno putovanje.

    Zatim se pojavila famozna mogućnost putovanja bez karte modelom naplate putem mobitela, čime je prijevoznik zakinut za ogromne iznose ostvarenog prijevoza putnika, pa se se putnici vozili na način da na mobu imaju pripremljenu poruku, koju će poslati ako zagusti, i tako su godinama putovali, a još su si instalirali i druge internetske mogućnosti, pa su sa jednom kupljenom kartom putovali razni putnici diljem grada koji su podatke crpili sa internetskog profila, dok nije jednog presudnog dana netko iz ZET-a rekao dosta, i završio s tim „švercanjem.“

    Kako se nijedan problem ne riješi odmah u poćetku, tako se i sadašnji model ne odlikuje načinom naplate, naime, prijevoznik je u instaliranju aparata valiatora pokušao uštediti na vrsti aparata i ponovno učinio grešku instaliranjem dviju vrsta valiatora, tako da putnik koji uđe u vozilo ne može svoju kartu ovjeriti, a često se zbog gužve ne može po vozilu kretati kako bi istražio, gdje se nalazi valiator na kojem bi ovjerio kartu, a posebno, ako je taj putnik stariji i teško se kreće, međutim, putniku i nije u cilju da takav uređaj pronađe.

    Stoga, se sve svodi na zaključak, da to nije bio dobar model štednje ka d su se ugradile dvije vrste valiatora, jer vrsta bez mogućnosti ovjere pojedinačne jednokratne karte svakodnevno proizvodi gubitak, i na tome se nije uštedilo.

    Svaki valiator je trebao imati sve vrste mogućnosti ovjere karte, kao što je i trebao biti instaliran kod svakih vrata na vozilu, tada bi naplata bila moguća i učinkovita.

    Kao primjer služi postupak koji se može vidjeti u tramvaju na glavnom kolodvoru, kad dođu vanjski putnici ili turisti u Zagreb, na kiosku kupe jednokratne karte i uđu u tramvaj i ugledaju valiator koji naravno nema opcije za ovjeru takove karte, pa oni sa tom kartom sa svih strana maze valiator kako bi obavili ovjeru, a kad uvide da im to ne uspijeva nastave putovanje bez ovjere, a karta normalno vrijedi i dalje jer njeno korišteenje nije niti nastupilo.

    Zamislite kako bi izgledalo putovanje putnika u Zagrebu kada bi svaki putnik po ulasku u vozilo morao doći do valiatora u tramvaju i autobusu, zašto bi se putnik, koji ima elektroničku kartu koja ima valjanost jednog mjeseca ili godine i ista je naplaćena kod prijevoznika, morao sa tom kartom gurati među ostalim putnicima da se registrira na valiatoru, zar nije logićno, da takav putnik oslobodi valiator putniku koji treba ovjeriti jednokratnu kartu, bez obzira dali je ona elektronička ili nije, stoga bi prijevoznik sam trebao donijeti takove zaključke, i pri tome razumijeti, da putnik sa godišnjom ili mjesečnom kartom je kontroloru čitljiv na uređaju i ima status ispravnog putnika sa valjanom kartom, dakle to se treba odraditi od strane prijevoznika i tada takovu odluku provesti u djelo, pa to i na Atron uređaju objavljivati umjesto da putnik na najavi sluša: što se prikazuje u kazalištu, Mimari, ili u Lisinskom.
     
Novim načinom uvođenja kontrole karata je zabilježena veća prodaja karata u vozilu, ali je u zadnje vrijeme u garaži Podsused ukinuta prodaja karata vozačima, pa su bili primorani kupovati karte na Črnomercu i na kiosku tiska, gdje su prodajna mjesta ZET-a i tiska ostala bez količine karata, i nastao je problem koji i danas egzistira.

    Stoga je nužno, ustvrdio je g. Štaba, da se prodaja karata vrati u pogon Podsused i to što prije, jer se na Črnomercu u našem objektu izvana nalazi jedan veliki red za karte od građana, a iznutra drugi red od vozača koji čekaju kupnju karata, a prodaju vrši samo jedan djelatnik.

- restoran  uskoro  u  funkciji  u  AP  Podsusedu:

    Do sada se problem restorana u AP  Podsusedu sporo rješavao, ali je na pomolu rješenje i uskoro otvaranje restorana u postojećoj prostoriji, a za otvorenje se planira nezvanično datum 01.04.2014.g., ali ne kao prvoaprilska šala.

- problemi  TV-a  i  hladnjaka  u  AP  Podsusedu:

    U  AP  Podsusedu je nedavno došlo do kontrole plaćanja TV pretplate od strane HRT-a  te je u s vezi sa tim problemom došlo do sklanjanja TV aparata iz prostorija vozačkog osoblja i prometnog ureda, nakon čega se problem rješava na način da se zauzima stav, da je u prostoriji prometnog osoblja TV prijemnik potreban, a možda i u još nekoj prostoriji, u koju svrhu će se plaćati TV pristojba koju će sufinancirati sindikat.

    Sličan problem se dogodio i sa hladnjacima, koji su uklonjeni iz preventivnih razloga prema mišljenju službe za zaštitu od požara, ali se to pitanje rješava na odgovarajući način, te se očekuje vračanje hladnjaka u funkciju ali na siguran način.

g. Podbojec  Željko:

    U svom izlaganju i odgovorima na razna aktualna pitanja je rekao, kako je zadovoljan sa uočenim pravilnim radom dispečera o raspoređivanju autobusa sa zimskim gumama na brdske linije, a potom je obrazložio svoje stručno mišljenje o problemu i rješenju problema na terminalu Črnomerec, koje rješenje je i ranije zagovarao.

    Kad je govorio o problemu črnomerca, posebno je naglasio da nema ingerencije nad koordinatorima, ali smatra da oni ne obavljaju svoju dužnost u cijelosti, a trebali bi biti u pomoći vozačima i vladati situacijom na terminalu, a po potrebi i postupati poduzimanjem radnji da se otklone postojeći problemi.

    Osobno je upoznat sa problemima na terminalu, koje stvaraju vozači Samoborčeka, Auto-turista, vozači vozila koja voze za Plivu, West Gate, kao i za autobuse od aerodroma Pleso koji se zaustavljaju na dijelu uz Ilicu gdje se nalazi peron linije 146 i 109.

    U cijelosti je upoznat sa problemom terminala u Zaprešiću, kao i da će rješavanje toga teško ići, jer Policija ne želi zatvoriti promet za ostale sudionike, a to bi bilo idealno rješenje problema.

    Glede problema koji nastaju kod vozača zbog kontrole karata u autobusu smatra da su vozači velikim dijelom za to krivi, poglavito za ponašanje putnika, međutim mišljenja je, da bi trebala biti oformljena radna skupina koja bi napisala proceduru rješenja problema postupanja u slučaju problema sa putnikom, što do sada nije učinjeno, ali je nužno.

     Komentirajući postupak vozača sa kartama, naveo je da ima saznanje na vozači na liniji Sljeme primjenjuju svoje modele plaćanja karata na način: da 3 osobe putuju za 20 kuna, ali da osuđuje takav model i ponašanje vozača, te bi se rado potrudio, da takovi vozači završe na birou.

    Osvrnuo se na problem glasnoće Atron uređaja u autobusu i rekao: da bi najbolje rješenje glasnoće bilo, da se nivo regulira automatski prema jačini buke u vozilu.

    O problemu pronalaska autobusa u ranoj službi na području garaže, naglasio je da zna za problem i da je nemoguće autobuse parkirati po nekom određenom redoslijedu zbog više razloga, a parkiranje ovisi o popunjenju slobodnih mjesta, zatim o završetku radova na autobusima koji su imali pisani kvar, dok je osnovni problem što je garaža građena za kapacitet od 150 autobusa, a sada ih ima 198 što je presudno za stanje koje je nastalo, a zglobni autobusi se moraju parkirati na način da mogu iz parkirnog mjesta izlaziti u promet prema gabaritu što iziskuje veću slobodnu površinu.

    Između ostalog je izrazio zadovoljstvo stanjem da se više ne uništavaju stanični relei, ali nije zadovoljan kada se iz knjige kvarova trgaju listovi u bilo koju svrhu, pa makar i u servisu ako je na listu bio pisan kvar, o kojem kvaru tada ne ostaje pisani trag.

    Na kraju svog izlaganja se osvrnuo na problem popunjenja radnih mjesta dispečera i kontrolora, jer dosadašnji odlaze u mirovinu, te je naglasio da ima puno urgencija kod njega u raznim vidovima od kojih ima i onih koji su neprimjerenog i prijetećeg sadržaja, ali naglašava da ti modeli ne mogu zaživjeti, i da osobno mora odlučiti bez drugih utjecaja koji će djelatnici biti stručni za taj posao gdje je on odgovorna osoba.

g.  Smolčić  Stjepan:                                           

    G. direktor je pojasnio problem TV prijemnika, da će isti biti vraćeni na korištenje na svoja mjesta, ali da o tome neće ništa doći službeno, te naglasio da se sutra sastaje kolegij koji treba riješiti problematična stanja, a potom dati rješenja na znanje.

    Glede problema sa kontroliranjem karata, smatra dobrim rješenjem mobilnu kontrolu, ali je naveo da u sadašnjem stanju to nije moguće realizirati.

    O prljavštini autobusa, koja je nastala za vrijeme rada vozača, smatra da je potrebno da kod prijema službe svaki vozač treba u kritičnim slučajevima zatražiti od prethodnog kolege da prljavi autobus vrati u garažu, ili da ga sam očisti prije predaje, stoga dok se to ne počne dešavati, bit će takovih problema.

    O parkiranju autobusa u krugu garaže, smatra de se autobusi mogu parkirati prema tipu u određenom parkirnom polju, ali da su u tu svrhu namjeravali jednu zelenu površinu pretvoriti u parkirni prostor, ali su u nacrtu podzemnih instalacija pronašli da se to ne može izvesti zbog ugrađenih instalacija upravo na tom dijelu.

g. Bručić  Dragutin:

    Svojim javljanjem je obrazložio problem najave preko Atron uređaja koji pored informacije obveze putnika da ulaze na prednja vrata, ne sadrži bitan naputak o obvezi predočenja i logiranja putne karte, te takovu informaciju ocjenjuje nepotpunom i traži da takav naputak sadrži cjeloviti sadržaj.

g. Marković  Mirko:

    U svojoj diskusiji je obrazložio potrebu mobilne kontrole u slučajevima kad se u vozilu stvori problem naplate karte kod putnika, a putnik na normalan način ne surađuje sa vozačem ili kontrolnim osobljem.
    Pored toga je iznio potrebu za usklađivanjem voznih vremena na linijama  broj 110, 111, i još nekim, na kojima vozno vrijeme ne odgovara vremenu koje je potrebno za prometovanje trasom linije.

g. Šoštarko  Nenad:

    Kritizirao je ukidanje prodaje karata u AP  Podsusedu, gdje za to postoji stvarna osnovanost prodaje svakog dana u tjednu, a kao primjer je naveo nemogućnost kupnje karata u slučaju:

    Dogodi se slučaj, da je na liniju za Sljeme po rasporedu pisan vozač koji je zbog bolesti izostao toga dana, a to može biti i nedjelja, kada se po pravilu službe na njegovo mjesto upućuje vozač pričuve koji ne posjeduje karte za Sljeme, a niti ih može zadužiti prije odlaska na zadanu trasu.

    Stoga osnovano postavlja pitanje poslodavcu, ili nadležnoj službi ureda karata, da riješe postojeći problem, kao i ponovno vračanje prodaje karata u AP  Podsused, gdje bi po njegovu, i mišljenju ostalih, prodaja karata trebala trajno ostati.

g. Kolaković  Jure:

    U svojoj diskusiji iznosi problem ne mogućnosti parkiranja autobusa na sredini prostora terminala Črnomerec u slučaju kada vozač mora zbog osobnih potreba izlaziti iz autobusa, a to prema sadašnjem stanju zabrane izbivanja iz autobusa ne može dok se autobus nalazi u peronu.

    U tu svrhu je spomenuo slučajeve, kada koordinator napiše prijavu vozaču, ako je autobus ostavio u peronu dok je bio na WC-u  a na drugom mjestu na terminalu nije bilo mjesta za parkiranje autobusa, što smatra neprimjerenim, a pored toga je iznio problem preglasnog javljanja sa Atron uređaja o najavi stajališta ili o emitiranju drugih informacija, što smatra da se treba obavezno riješiti mogućnošću regulacije od strane vozača.

g. Latković  Roberto:

    U svom iznošenju problema koje svakodnevno primjećuje u trajanju službe kao vozač autobusa, iznio je nekoliko aktualnih problema koje po njegovu mišljenju treba otkloniti i stanje dovesti u red.
    To su prvenstveno slijedeći problemi:

- neurednost vozačkog prostora od prljavštine, mrvica, pepela od cigarete i neredovitog čišćenja,
- prljavo vjetrobransko staklo i bočna stakla oko vozača sa filmom prljavštine koja se preslikava od sunca i blještavila sa kolnika, ili od svjetlosnog izvora,
- na Atron uređaju nije usklađen sat prema kojem vozač ostvaruje polaske autobusa na liniji,
- vozača nitko od poslodavca ne štiti u slučaju konfliktnih situacija, za koje nije kriv vozač,
- vozač je konstantno izložen vrijeđanju i napadima od strane putnika, pa i pisanim prijavama,
- Centar za promet vozila ZET-a često ne odrađuje traženu akciju od strane vozača,
- vozači su na svom poslu konstantno degradirani i izloženi napadima putnika,
- vozači imaju problem kupnje karata nakon ukidanja prodajnog mjesta u garaži, a poglavito na području Zaprešića, Mažuranićevog trga, a zbog nestašice karata i na Črnomercu, posebno nedjeljom.

    Svoje probleme je opširno obrazložio i želi svoj posao odraditi maksimalno kvalitetno, ali traži da se poslodavac zauzme za zaštitu vozača koji su izravno izloženi prednje opisanim problemima.

g. Pintek  Mladen:

    U svojem obraćanju iznio je stanje čišćenja autobusa u garaži i naveo, da na čišćenju radi preko noći 4 do 6 čistačica, i da one tijekom svoje noćne smjene odrade 150 autobusa, da prilikom čišćenja očiste svu nečistoću koju primijete, kako u vozačkom, tako i u prostoru za putnike.

    Dopušta mogućnost, da je za tako veliki broj autobusa, koji tijekom noći trebaju biti očišćeni, premalo vremena koje se može utrošiti po autobusu, dok za stanje koje nastane u vremenu dok se vozač nalazi na liniji i koje zatekne naredni vozač koji od njega prima službu, navodi da je nastalo nemarnošću vozača nakon izlaska autobusa iz garaže.

    Za parkiranje autobusa je pojasnio, da je nemoguće sve autobuse parkirati prema tipu, jer je prije svega premali kapacitet slobodnog parkirališta, a zatim, oni autobusi koji su imali bilo kakav zahvat u radionici, ne mogu biti parkirani u red istog tipa autobusa jer su ta mjesta već popunjena i parkiraju se na ostale raspoložive lokacije, stoga moli vozače za razumijevanje i navodi, da se namjerno ne stvaraju problemi vozačima, parkiranjem autobusa u garažnom krugu, i na kraju je zamolio, da se ne trgaju listovi iz knjige kvarova, jer to stvara probleme, a svi listovi se trebaju sačuvati, te mogu u slučaju problema poslužiti i kao dokaz.

g. Batina  Tomislav:

    Iznio je problem uklanjanja TV prijemnika iz prostorija, te naglasio kako je iza tog postupka osobno prozivan od strane niza vozača na neprimjeren i uvredljiv način, da osobno sudjelovao u postupku ishodavanja uklanjanja TV prijemnika, što je čista neistina i demagogija, jer su pojedini vozači skloni širenju neistina i kleveta, što je izazvalo buru među ostalima, a što je najžalosnije, radilo se o čistoj neistini, a bilo je i vrlo ružnih i uvredljivih napisa.

    Sam postupak uklanjanja TV prijemnika je uslijedio nakon dolaska HRT službenika u AP  Podsused koji je imao službeni nalog sa mogućnošću da prema potrebi uključi i inspektorat, kako bi utvrdio, dali u pogonu postoje TV prijemnici, a zatim i činjenicu da se za iste ne plaća pretplata HRT-u, dakle to je bio službeni postupak koji nije pokrenut mojom inicijativom, niti sam za istu znao.

    Pored toga, nakon dolaska HRT službenika, rukovoditelj je mudrom odlukom dao ukloniti prijemnike iz funkcije i sačuvati ih u pogonu, a ostali postupak za uspostavljanje plaćanja TV pretplate je ostao za odraditi na nivou podružnice ZET.

    Stoga, TV prijemnici će biti vraćeni na svoja mjesta, jer nema razloga da vozači u prometnoj sobi dok čekaju nastup službe, ne mogu gledati TV program u današnje vrijeme, kao i dispečeri u prometnom uredu gdje mogu pratiti vremensku prognozu, stanje niskih temperatura u zimi, izlijevanje kanal vodom i ostalo što je bitno za njihovu informaciju, kako bi mogli uputiti vozače na trasu gdje im neće prijetiti opasnost, kako za imovinu, tako i za putnike.

    Dakle, TV prijemnici će biti vraćeni na svoja mjesta, ali će se to obaviti u mojoj nazočnosti, kako bi mogao pored ostalih osobno svjedočiti tom činu i omogućiti svima, da saznaju pravu istinu, a ne da budem kriv za stanje koje nisam uzrokovao.     

g. Štaba  Stjepan:

    U završnom obraćanju se još osvrnuo na nekoliko bitnih problema, pa je odgovorio na pitanja oko usklađivanja voznih redova na pojedinim linijama gdje se to još nije dogodilo, a postoji potreba, pa je naglasio: da je taj problem zastao kod g. Kudeka u Centru za promet, kojemu je ta problematika uručena u pisanoj formi formata A-4.
    Napominje, da je dio tog problema već odrađen, ali za ostatak je očito, da ga netko u tom dijelu sprečava, stoga je zaključio da je potrebno da se osobno ode u Centar za promet i tamo razriješi taj problem.

    I kao zadnji problem naveo je činjenično stanje da neki autobusi u jutro ne mogu startati motor zbog slabe baterije, kada vozač zatraži pomoć u servisu.

    Po takovom traženju vozača, auto-električar sjeda na traktor i odlazi do autobusa gdje infuzijom pokreće motor autobusa, ali se u tom postupku odlaženja traktorom do autobusa, nedavno skoro dogodio sudar, kad je autobus u kretanju skoro naletio na neosvijetljen traktor, pri čemu je vozač traktora jedva izbjegao izravni sudar.

    Stoga je sadašnje stanje na traktoru, da isti nema osvjetljenja na prvom, a niti na stražnjem dijelu, kao niti kadioptera, a što bi moglo imati drastičnu posljedicu, te je prava sreća da se već nije nešto takovog dogodilo, zato je nužno, da se na traktor ugrade potrebna osvjetljenja, za koji nedostatak g. Pintek nije do sada imao saznanja.

    Obzirom da se više nisu javljali diskutanti, a dnevni red je iscrpljen, sa završnim govorom je g. Štaba završio sastanak zahvaljujući se nazočnima na odazivu i sudjelovanju u raspravi po temama.    
    

                                                          Predsjednik  I.O.  USVPRH  AP  Podsused:  _________________________
                                                                                                                              ( Štaba  Stjepan  v.r. )


    Zagreb,  19. ožujka  2014.g.

 

Sastanak IO AP Podsused

Sastanak IO AP Podsused

Sastanak IO AP Podsused

Kako pristupiti?

Prema Statutu USVPRH svaki član Sindikata ima pravo:

  • sudjelovati u sindikalnom radu i aktivnostima,
  • birati i biti biran u sindikalna tijela, osim onih tijela u koja se član imenuje,
  • biti izvješćivan glede aktivnosti i odluka sindikalnih tijela putem svoje povjerenika.
  • inicirati aktivnost, davati prijedloge vezane za rad i programske ciljeve,
  • pravnu i materijalnu pomoć sukladno odredbama ovog Statuta.

Za pristupanje u članstvio sindikata potrebno je ispuniti pristupnicu pripadajućem sindikatu.

FB USVPRH

FB SVPR ZET

FB SVPR Autotrolej Rijeka