SVPR ZET Zagreb

zet-logo

SINDIKAT VOZAČA I PROMETNIH RADNIKA ZET - Zagreb
10000 ZAGREB, Ozaljska 105

Telefon: +385 1 36 51 516
Telefax: +385 1 36 51 517
Mobitel: + 385 98 25 50 83 

Sindikalna ponuda ZET Zagreb



Poštovano predsjedništvo, uvaženi zastupnici Skupštine, kolegice i kolege članovi Sindikata vozača i prometnih radnika, dozvolite da podnesem izvješće o radu Sindikata u periodu od 10. lipnja 2012 do 10. lipnja 2013.g.

Iako su članovi Sindikata a i šira javnost bili redovito upoznavani s aktivnostima koje je provodio Sindikat vozača i prometnih radnika putem Vozačkog glasnika i tjednog biltena, dužnost mi je ali i obveza napraviti jednu kronologiju tijekom gore navedenog vremenskog razdoblja.
U izvješću se ne želimo osvrtati na najsitnije detalje sindikalnih aktivnosti jer bi nam to oduzelo previše vremena, nego su iznesene samo bitne stvari koje su obilježile smjer i tijek sindikalnih zbivanja.

Iako smo svi mi ovdje nazočni  očekivali oporavak gospodarstva i izlazak iz recesije RH, na žalost i u ovom mandatnom periodu je nastavljen pad gospodarskih aktivnosti i znatno se povećao broj nezaposlenih, što se uvelike odražava kako na prihode grada Zagreba tako i  na poslovanje Zagrebačkog holdinga.

Kako bi osigurali stabilnost poslovanja ZGH a time i redovitost isplate plaća i drugih materijalnih prava iz TKU za radnike nastavljeni su pregovori o izmjeni TKU kroz Dodatak V TKU.

Iako su Sindikati, svjesni gospodarske  situacije u kojoj se nalazimo pristali za 2011 i 2012.g. smanjiti iznos Božićnice i Regresa u neoporeziv dio smatrajući da će se uz druge aktivnosti Uprave ZGH i voditelja podružnica poslovanje stabilizirati, to se na žalost nije dogodilo.
Smanjenjem Božićnice i Regresa dali smo svoj doprinos u olakšanju poslovanja ZGH u iznosu od oko 80 milijuna kn, dok Uprava ZGH nije napravila racionalizaciju kako su sindikati predlagali gdje bi napravili znatne uštede, nego su istu napravili samo fiktivno gdje su uspjeli uštedjeti mizernih desetak milijuna kn.

Uprava nije, shodno sporazumu poslodavca i sindikata napravila makro, mikro i mezzo reorganizaciju podružnica i ZGH u cjelini što je imalo za posljedicu znatan negativan učinak u poslovanju za 2012.g.

Imajući saznanja o nastavku negativnog poslovanja ZGH, što izravno ugrožava opstanak ZGH, podružnica i radnika u istoj i kako bi osigurali stabilnost poslovanja, Sindikati su nastavili pregovore oko Dodatka V TKU-a.

Prihvaćanjem prijedloga da se smanji godišnji odmor za dva dana, da se naknada za prijevoz isplati mjesečno u vrijednosti jedne dvanaestine cijene koštanja godišnje karte, da se smanji jubilarna nagrada do maksimalno 50% od iznosa navedenog u TKU, da se otpremnina za uvjetno-poslovni otkaz smanji na iznos od 5 300 kn po godini staža kod poslodavca, te da regres i božićnica bude i dalje u maksimalno neoporezivom dijelu, sindikati su takvim prihvaćanjem Dodatka V TKU-a ponudili uštedu od oko 130 milijuna kn. Istovremeno uvjet za takvo prihvaćanje je vraćanje svih radnika u podružnicama i u direkciji u okvire grupa složenosti 1 do 10 što bi iznosili oko 20 milijuna kn. Također stav sindikata je bio da se u najmanju moguću mjeru dovede korištenje službenih automobila, kartica i drugih prava koje su isti imali, te bi time znatno doprinijeli poboljšanju poslovanja ZGH.

Neprihvaćanje takovih zahtjeva Sindikata, gdje bi se vidjelo da se ne odriču svojih prava samo radnici nego i Uprava, Sindikati nisu mogli prihvatiti jednostrano smanjenje prava i došli je do najave otkazivanja TKU 28. 12. 2012.g. Kako postupak pregovaranja nije uspio započeo je 11. siječnja 2013.g. postupak mirenja. U tijeku postupka mirenja obje strane su ostale na svojim stajalištima i 25. siječnja 2013. g. miriteljica Aida Marijan je objavila da mirenje nije uspjelo.

Nije nam jasno zašto Uprava nije prihvatila predložene uštede od strane Sindikata te dala svoj doprinos i kroz daljnje aktivnosti u racionalizaciji poslovanja postigla potrebito smanjenje troškova i time postigla stabilnost poslovanja ZGH.

Promijenili smo način nabavke službene odjeće, te znatno utjecali na kakvoću iste. I ako nismo u potpunosti zadovoljni napravili smo znatan pomak ka boljoj i kvalitetnijoj službenoj odjeći kakvu radnici ZET-a i zaslužuju. Održavali smo sastanke sa svim bitnim čimbenicima u političkom i javnom životu grada Zagreba i RH kako bi iste upoznali s problemima s kojima se susreću radnici ZET-a posebice vozači autobusa, tramvaja i kontrolori karata.

Nećemo odustati od ideje našeg Sindikata da se učini sve kako bi se prometno osoblje zaštitilo od napada huligana i postigla zavidna sigurnost na radnom mjestu.

Kontrolorima karata se moraju dati ovlasti, kako bi mogli identificirati osobe koje koriste javni prijevoz bez vozne karte. Na tom tragu očekujemo puni doprinos gradonačelnika grada Zagreba i  gradskog odjela za promet, te aktivno učešće pripadnika ministarstva unutarnjih poslova. U više navrata smo slali dopise gradskom odjelu za promet kako bi se osigurala bolja protočnost vozila javnog prijevoza, zaštitile žute crte i vertikalna signalizacija uskladila s navedenim zahtjevom.

I dalje imamo nesigurna okretišta autobusa, gdje se isti okreću manevrom unazad na nepreglednim križanjima, što ugrožava sigurnost u prometu na cestama i izaziva opasnost od stradanja kako vozača autobusa tako i vozača drugih učesnika u prometu.

Neprihvatljivo nam je da se vozačima autobusa na okretištima nije osigurala voda i mogućnost korištenja fizioloških potreba, te isti iako smo u dvadeset i prvom stoljeću isto obavljaju na žalost na skrivenim dijelovima javnih površina.

Brzina javnog prijevoza u gradu Zagrebu zaostaje za oko 7 km za brzinom u europskim gradovima i sporost dolaska putnika na odredište iste udaljava od korištenja javnog gradskog prijevoza, te isti zakrčuju prometnice u gradu s osobnim automobilima.

Vozači autobusa, vozači tramvaja i kontrolori karata su izloženi stalnom psihičkom maltretiranju pojedinaca i pisanjem anonimnih i lažnih prijava, što povećava i ovako stresno obavljanje iznimno teškog i odgovornog posla. Postignut je dogovor da se neće pozivati na odgovornost isti na neimenovane prijave nego će se nakon više takvih obaviti samo obavijesni razgovor putem telefona.

U sporazumu s voditeljem podružnice pravna služba mora osigurati nazočnost pravnica u sporu u kojem su pozvani kontrolori karata, kako bi bili od svekolike pomoći u zaštiti interesa radnika a time i podružnice u cijelosti.

Činimo sve i učiniti ćemo dodatni napor kako bi osigurali nesmetan dolazak, siguran rad i nesmetan odlazak s posla svakom radniku podružnice ZET-a i ZGH u cjelini.

Izvršni odbori su odradili veliki dio posla u razgovorima s rukovoditeljima pogona i drugim službama u njihovoj domeni, stalno ukazujući na problematiku svakog pogona ponaosob ili ZET-a u cijelosti.

Članovi našeg sindikata u svim pogonima imaju povjerenika zaštite na radu, te koordinatora povjerenika zaštite na radu iz remize Trešnjevka. Isti svakodnevno upozoravaju poslodavca na propuste koji mogu ugroziti zdravlje i sigurnost na radnom mjestu svakog radnika.

Uvelike su umanjene opasnosti na radnim mjestima, što se manifestira smanjenjem bolovanja i ozljeda na radu a time veća i bolja produktivnost.

Radi nerazumijevanja Uprave ZGH i obveza prema radnicima pokrenuti su radni sporovi u kojima su ostvarena prava radnika iz TKU. Neshvatljivo je i nerazumno da se nije pristalo na zahtjev Sindikata da se prava isplaćuju bez pokretanja sudskih sporova koji su znatno uvećali troškove plaćanjem odvjetničkih usluga i kamata. Napravljene su velike štete pogrešnim odlukama ili ne donoseći potrebite odluke u interesu podružnice ili ZGH a da zato nije nitko snosio odgovornost i ako je sindikat inzistirao na tomu.

Kadroviralo se ili premještali radnici s jednog radnog mjesta na drugo bez bilo kakvog kriterija i iz samo njima znanih razloga.
Primali se vozači autobusa i drugi radnici u podružnicu pod sumnjivim okolnostima i bez bilo kakvih saznanja. Istovremeno djeca naših radnika nisu mogla dobiti posao, izuzev nekoliko njih da se javnosti zamažu oči.

Tražili smo da se takove aktivnosti zaustave i osigura Sindikatu uvid u navedene radnje. Nismo dobili valjanu informaciju i uputili smo dopis predsjedniku Uprave gdje smo tražili zaštitu zakonitosti u kojem je poslodavac obvezan izvještavati Sindikat o svim bitnim pitanjima koja se odnose na socijalni status radnika i na poslovanje podružnice ili ZGH.  

Sindikat vozača i prometnih radnika je održao pohod gradu Vukovaru i odao pijetet palim žrtvama u obrani grada heroja. Na odmor ili rehabilitaciju u Velu Luku, Veli Lošinj ili Biograd na moru je poslano 105 članova sindikata a još četrnaest njih je koristilo oporavak u jednim od toplica.

Upriličeni su pokloni članovima sindikata u povodu Božića i Uskrsa.

Osigurana je besplatna pravna pomoć za sve članove koji su koji imali spor koji je u svezi obavljanja posla ili na radnom mjestu.

U pravom športskom ozračju su održani športski susreti u povodu 23 godišnjice sindikata vozača i prometnih radnika. Na istima je prisustvovalo oko 400 članova Sindikata i gostiju iz pridruženih sindikata članica Udruge sindikata vozača i prometnih radnika.
 Susreti su dobili prolaznu ocjenu svih sudionika i zatraženo je da postanu tradicionalni športski susreti.

Vrijeme koje je pred nama će biti iznimno teško , možda i najteže razdoblje sindikalnog djelovanja imajući saznanja o nastavku pada gospodarskih aktivnosti što izravno utječe na poslovanje ZGH, te nema naznaka gospodarskog oporavka.

Očekujemo od gradonačelnika Bandića da poduzme sve kako bi se stabiliziralo poslovanje ZGH, što bi nam jamčilo redovitu isplatu plaća i drugih prava iz TKU.

Tražimo da se sindikat uvažava kao socijalni partner i da izravno utječe na bitne odluke za položaj radnika i njihov socijalni status i od tog zahtjeva nećemo odustati.

Iako pojedinci pokušavaju podijeliti radnike ZET-a na vozače autobusa, vozače tramvaja i druge, radnici su Sindikat vozača i prometnih radnika prepoznali kao zalog sigurnosti radnog mjesta i prava iz tog naslova i svakim danom smo sve brojniji i snažniji.

Sindikalna scena se sve više profilira i sve smo bliže našem cilju ostvarenja  jednog sindikata u ZET-u i ZGH.
Samo jak sindikat može pružiti zaštitu svakom radniku i zaštitu prava iz ZOR i KU. Sindikat vozača i prometnih radnika je spreman ući u zajednicu europskih sindikata i činimo sve potrebite radnje kako bi pripravni na promjene na sindikalnoj sceni koje će doći ulaskom Hrvatske u EU.

Znamo da je pred nama velika odgovornost i obveza ali smo spremni na svaki izazov i spremni smo se s njim nositi.
Vozači tramvaja, vozači autobusa, prometni radnici, radnici u pratećim službama, radnici servisa i svi drugi moraju se staviti pod zajednički nazivnik sindikalnog opredjeljenja uz jamstvo za bolju budućnost i sigurnost svakog radnog mjesta. Znali smo,znamo i znati ćemo očuvati stečena prava u najvećoj mogućoj mjeri.

Predsjednik Sindikata : Anto Jelić

Kako pristupiti?

Prema Statutu USVPRH svaki član Sindikata ima pravo:

  • sudjelovati u sindikalnom radu i aktivnostima,
  • birati i biti biran u sindikalna tijela, osim onih tijela u koja se član imenuje,
  • biti izvješćivan glede aktivnosti i odluka sindikalnih tijela putem svoje povjerenika.
  • inicirati aktivnost, davati prijedloge vezane za rad i programske ciljeve,
  • pravnu i materijalnu pomoć sukladno odredbama ovog Statuta.

Za pristupanje u članstvio sindikata potrebno je ispuniti pristupnicu pripadajućem sindikatu.

FB USVPRH

FB SVPR ZET

FB SVPR Autotrolej Rijeka

Pravna služba

Pravni savjetnik USVPRH je BOŽENKO LOZO, odvjetnik iz Zagreba.

On zastupa članove svih Sindikata članica Udruge sindikata vozača i prometnih radnika Hrvatske, u sporovima proisteklim iz radnog odnosa.

Ukoliko Vam je potrebna pravna pomoć ili savjet, kontaktirajte tajništvo Sindikata za više informacija.

Pristupnica SVPR ZET

Ovdje možete preuzeti pristupnicu u DOCX ili PDF formatu. 

word-icon  pdf-icon