SVPR ZET Zagreb

zet-logo

SINDIKAT VOZAČA I PROMETNIH RADNIKA ZET - Zagreb
10000 ZAGREB, Ozaljska 105

Telefon: +385 1 36 51 516
Telefax: +385 1 36 51 517
Mobitel: + 385 98 25 50 83 

Sindikalna ponuda ZET Zagreb



Sindikalni glasnik br. 13

ODRŽANA  DVA ROČIŠTA …?

Nakon što je Sindikat vozača i prometnih radnika podnio tužbu Županijskom sudu u Zagrebu, u cilju zaštite i osporavanja opravdanosti otkazivanja Temeljnog kolektivnog ugovora od strane Uprave ZGH, očekujemo epilog sudskog spora. Ročišta u navedenom sporu su održana 7.i 14. srpnja 2016.g. u Županijskom sudu u Zagrebu. Pravni argumenti su na strani Sindikata, no iz saznanja utjecaja raznih struktura političkog i javnog života na sud, moramo biti spremni i na drugačiju odluku. Radnici ZET-a  imaju pravo na TKU i nitko im to ne smije i  neće  uzeti!

Nakon što je 7. srpnja 2016.g. održano prvo ročište u tužbi Sindikata vozača i prometnih radnika protiv Uprave Zagrebačkog holdinga o neopravdanom otkazivanju TKU-a, održano je i drugo.

14.srpnja 2016. g. na Županijskom sudu u Zagrebu je održano i drugo ročište u tužbi Sindikata vozača i prometnih radnika protiv Uprave Zagrebačkog holdinga u predmetu nezakonitog i neopravdanog otkazivanja TKU-a od strane Uprave. U nizu pokušaja dokazivanja opravdanosti otkazivanja TKU-a, pravni tim koji zastupa Upravu ZGH , sudu je uručio materijale od više desetaka stranica koje su djelo Viktora Gotovca.  

Pravni tim ZGH pokušava dokazati  da ZGH nema pravni kontinuitet nakon odluke gradske Skupštine o ujedinjavanju trgovačkih društava u vlasništvu Grada Zagreba u Gradsko komunalno gospodarstvo d.o.o. u 2006 g a kasnije i osnivanjem Zagrebačkog holdinga. Pravni tim Sindikata vozača i prometnih radnika, kojeg zastupa odvjetnički ured "Lozo&partneri" je uz ostali dokazni materijal, dao na uvid i odluku tadašnjeg predsjednika Uprave Slobodana Ljubičića, u kojoj stoji da je Zagrebački holding d.o.o. pravni sljedbenik Trgovačkih društava u vlasništvu Grada Zagreba a kasnije i Gradskog komunalnog gospodarstva, te da Temeljni kolektivni ugovor nastavlja svoj pravni slijed i u novonastalom društvu.

Zbog opsežnog materijala koji je dostavio pravni tim ZGH i vremena koje potrebno odvjetničkom timu Sindikata vozača i prometnih radnika da isti prouči, sud je donio odluku da će  novo ročište biti zakazano naknadno. Na istom će biti pozvani svjedoci koje je predložila strana tuženika ( Željka Šurbek Deduš- direktorica službe za upravljanje ljudskim resursima, Đurđica Kahlina povjerenik u SSSH, Želimir Hercigonja predsjednik sindikata komunalnih radnika i Darko Kleinberger predsjednik sindikata Zagreparkinga) te strana Sindikata vozača i prometnih radnika kao tužitelja, koju predstavlja predsjednik Jelić i po prijedlogu Sindikata vozača i prometnih radnika svjedoci (Kočet predsjednik sindikata JGPPRH I Jović predsjednik sindikata zagrebačkog holdinga).

Iz predloženih svjedoka, vidljivo je da Sindikat vozača i prometnih radnika želi da se bez obzira na prijepore između sindikata, ujedini sindikalna scena i da se svi moramo staviti u obranu Temeljnog kolektivnog ugovora. Nije vrijeme za sindikalna „prepucavanja“ jer su ugrožene osnovne vrijednosti rada i prava. U iznesenom viđenju tijeka suđenja i po izjavama odvjetničkog tima "Lozo&partneri" Sindikat vozača i prometnih radnika stoji dobro u parnici i po svim procjenama sud bi trebao donijeti odluku u korist zaštite Temeljnog kolektivnog ugovora i postupiti po zahtjevu Sindikata vozača i prometnih radnika i odluku o otkazu istog proglasi ništavnom.

Nadamo se da se u odluku suda neće umiješati "više sile", koje mogu utjecati na nepristranost suda. No bilo kakav epilog u ovom sporu neće nas zaustaviti u osiguranju prava radnika na dostojanstvo, rad i prava iz rada. Sindikat vozača i prometnih ima snagu i brojnost, te povjerenje radnika koji su ovaj Sindikat prepoznali kao jedini zalog sigurnosti u očuvanju podružnice u cijelosti a time i radnih mjesta i to povjerenje kod radnika nemamo pravo  izigrati !!!

VRIJEME JE ZA ODLUČNIJE RJEŠAVANJE PROBLEMA!

Sindikat vozača i prometnih radnika poduzima sve zakonom predviđene aktivnosti kako bi se što više i u što većoj mjeri postigla sigurnost na radnom mjestu i normalno odvijanje poslovnih procesa. Stalnim ukazivanjem na nedostatak radnika, materijalnih sredstava, opreme, odjeće i zaštitne obuće, rezervnih dijelova, sredstava za čišćenje i drugog, ugrožava normalno odvijanje radnih procesa u održavanju autobusa i tramvaja, čime se dovodi u pitanje sigurnost u prometu.

Upućen je dopis predsjednici Uprave ZGH u kojem se traži nastavak i dovršetak Nove organizacije koja bi riješila potreban broj radnika sa svim pripadajućim pravima. Ne razumljivo je razmišljanje da se sustavnim zakidanjem na broju radnika, neredovitom nabavom potrebnih sredstava i opreme, te drugim vidljivim zakidanjima rješava problem u poslovanju. Smanjivanjem voznih jedinica ne ide nikome u prilog, jer vozači su pod sve većim pritiskom putnika a takvim načinom se direktno ugrožava core business (osnovno poslovanje), što ima za refleksiju ugrožavanje ostalih radnih mjesta u lancu poslovanja.

Davanje poslova agencijama ili drugim tvrtkama, kada mi imamo prostor(koji treba osuvremeniti) sposobne mehaničare,električare, bravare i druge radnike u održavanju, je dalekosežno pogubno za ZGH a time i za podružnicu ZET-a. ZGH je „kočnica“ u dobrom i kvalitetnom organiziranju podružnice ZET-a u svim segmentima poslovanja a da ne spominjemo javnu nabavu koja kao da datira iz prošlog stoljeća.

U konačnici je možda i dobro da se Uprava ZGH „zaigrala“ i otkazala TKU, jer je ovo jedinstvena prigoda da se krene u rješavanje svih gore navedenih problema. Plaća i druga materijalna primanja jesu i biti će uvijek prioritet ali ne možemo dopustiti da se gore navedenim ugrožava zdravlje i sigurnost radnika podružnice ZET-a. Odgovornost svakoga u sustavu upravljanja, mora polučiti pozitivne rezultate i na tome ćemo inzistirati.

Odlučnost i zajedništvo sindikata može i mora riješiti sve navedene probleme. Pisanjem i „obećanjima“ radnici će malo toga dobiti. Zajedničkim i odlučnim nastupom, a uskoro će biti vrijeme zato, uvjereni smo da možemo riješiti sve gore navedeno. Sindikat vozača i prometnih radnika poziva sve koji se ozbiljno bave sindikalnim radom da se pridruže Sindikatu branitelja i radnika, Sindikatu UVA, Sindikatu radnika JGPPRH i Sindikatu tramv.busa i servisera, koji imaju zajedničku platformu u nastupu prema poslodavcu i rješavanju problema radnika podružnice ZET.

UVOĐENJEM MEMORIJSKE KARTICE – POVEĆATI VOZNA VREMENA!

Stupanjem na snagu Zakona o radnom vremenu mobilnih radnika, vozači autobusa su obvezni imati Memorijsku karticu. Sindikat vozača i prometnih radnika je na sastanku sa Upravom podružnice, zatražio da podružnica snosi troškove izdavanja iste. Pozivajući se na članak 19. navedenog zakona u kojem stoji „kartica je vlasništvo vozača i sam snosi troškove njezina izdavanja“ Uprava nije pronašla mogućnost pokrivanja troškova. No kako ista bilježi brzinu kojom se upravlja autobusom, vidno je da se mora produljiti vozno vrijeme na skoro svim linijama. Upućen je dopis u kojem se traži povećanje voznih vremena zajedno sa uporabom Memorijske kartice u prometu, kako bi vozači autobusa mogli poštivati Zakon o sigurnosti u prometu u cijelosti. Sigurnost u prometu nema alternative!

ODRŽAN JE SASTANAK IO TP DUBRAVA

18.7. 2016.g. održan je sastanak IO TP Dubrava. Na sastanku je zatraženo da se provodi dogovor između Voditeljice podružnice i predsjednika Sindikata vozača i prometnih radnika, te da se u promet pri visokim temperaturama disponiraju samo klimatizirana vozila. Sindikat vozača i prometnih radnika inzistira na poštivanju dogovora i traži od odgovornih osoba primjenu dogovora u cijelosti. Neprihvatljivo nam je da su kod iznimno visokih temperatura stavljaju stara i ne klimatizirana vozila a NT2200 ostaju u spremištu. Ostalo sa sastanka možete pročitati na oglasnoj ploči i na stranici Sindikata.

  • samo  polo majice zadužene kod rukovoditelja pogona se mogu nositi, jer su iste važećim pravilnikom, sastavni dio ljetne službene odjeće, dok druge nisu sastavni dio službene odjeće
  • zatraženo je da se naprave dva stola sa klupama koji bi bili pod borovima kod malonogometnog igrališta a isti bi služili  radnicima iz Upravne zgrade i drugima,  za vrijeme predviđene pauze


PRODAJA:

  • Bamt- Mače od igle do lokomotive na 50 rata,
  • Croatia - dopunsko 75 kn,bez nadoplate za lijekove + B lijekovi,najpovoljnija
  • auto osiguranja Croatia i Euroherc, posebne pogodnosti za članove Sindikata,izrada polica u Sindikatu,
  • mesnice Francek na više rata,
  • Moja optika 20% popusta, povoljno med,
  • Športska oprema GIVOVA - komplet 650 kn na više rata,

svu ostalu sindikalnu prodaju možete pogledati u tajništvu Sindikata.

Radi nadolazećih godišnjih odmora slijedeći „Sindikalni glasnik“ biti će 24.kolovoza 2016.g.
>>VIŠE INFORMACIJA U TAJNIŠTVU SINDIKATA NA TEL 3651- 516 I 517, TE NA WEB I FACEBOOK STRANICI<

Kako pristupiti?

Prema Statutu USVPRH svaki član Sindikata ima pravo:

  • sudjelovati u sindikalnom radu i aktivnostima,
  • birati i biti biran u sindikalna tijela, osim onih tijela u koja se član imenuje,
  • biti izvješćivan glede aktivnosti i odluka sindikalnih tijela putem svoje povjerenika.
  • inicirati aktivnost, davati prijedloge vezane za rad i programske ciljeve,
  • pravnu i materijalnu pomoć sukladno odredbama ovog Statuta.

Za pristupanje u članstvio sindikata potrebno je ispuniti pristupnicu pripadajućem sindikatu.

FB USVPRH

FB SVPR ZET

FB SVPR Autotrolej Rijeka

Pravna služba

Pravni savjetnik USVPRH je BOŽENKO LOZO, odvjetnik iz Zagreba.

On zastupa članove svih Sindikata članica Udruge sindikata vozača i prometnih radnika Hrvatske, u sporovima proisteklim iz radnog odnosa.

Ukoliko Vam je potrebna pravna pomoć ili savjet, kontaktirajte tajništvo Sindikata za više informacija.

Pristupnica SVPR ZET

Ovdje možete preuzeti pristupnicu u DOCX ili PDF formatu. 

word-icon  pdf-icon