Sindikalni glasnik br. 28 od 15.03.2017.

PREUZMIMO ODGOVORNOST!!!

Od kako je prvi puta mijenjana organizacija ZET-a ( 2014.g.) pa do Nove organizacije koja je napravljena i ne dovršena u cijelosti 2015.g. iste nisu usklađene sa čl.71 TKU-a, što izaziva određenu konfuziju među radnicima ali i odgovornim osobama, koje pokušavaju provesti istu.

Ne usuglašenost pojedinih akata podružnice i TKU-a je dovelo do opće pomutnje izdavanjem novih Ugovora o radu za pojedine radnike.
Sadržaj ugovora nije na tragu postignutih dogovora i zadržavanja sadašnjih prava i iz tog razloga  Sindikat vozača i prometnih radnika zajedno sa šest sindikata ZET-a ali i svim sindikatima koji djeluju u ZGH, traži rješenje !

Iako se radnicima podružnice ZET-a i ZGH, pokušava plasirati dezinformacija da su problemi nastali u Novoj organizaciji, istina je sasvim drugačija.

Od kako je sklopljen TKU, u travnju 2002. g. u kojem su napravljene tadašnje grupe složenosti, već tada su postojali navedeni problemi. U istima stoji da je u IV grupi složenosti KV i SSS sa koeficijentom 1.81-2.10. te V grupa složenosti VK i SSS sa koeficijentom 2.11-2.40, dok VI grupa iziskuje VŠS i koeficijente od 2. 41- 2.60.
Iz navedenog je vidljivo da svi problemi radnika ZET-a, kreću iz čl. 71. TKU-a a isti imaju veće ili ne usklađene koeficijente sa stručnom spremom i grupama složenosti.

Sindikati su u Novoj organizaciji, Pravilnikom omogućili  dobivanje i zadržavanje većeg koeficijenta od određenog stručnom spremom i grupom složenosti,ako je isti u organizacijskoj jedinici radio više od 5. godina. No Uprava ZGH ne želi prihvatiti Pravilnik koji je potpisao i Pregovarački odbor poslodavca, te sindikatima preostaje izmjena čl.71. No pojedini predstavnici sindikata ne žele dati doprinos ili izbjegavaju ući u pregovore za izmjenu navedenog članka.

Sindikat vozača i prometnih radnika je svjestan odgovornosti koju imamo i zajedno sa sindikatima koji imaju hrabrosti, mora krenuti u navedene izmjene, kako bi radnici ZET-a ali i cijelog ZGH napokon prestali biti u strahu od neizvjesnosti pred kojom se nalaze. Prigoda za rješavanje ovog problema je trenutno najpogodnija. Idu lokalni izbori i to je vrijeme velikih ustupaka i to moramo iskoristiti.

Sindikat vozača i prometnih radnika je dobio pravomoćnu presudu Vrhovnog suda u kojoj stoji da nema opravdanja za otkazivanje  TKU-a zbog pozitivnog poslovanja ZGH. Uzimajući u obzir sve okolnosti nikada nije bilo povoljnije vrijeme za rješavanje problema radnika ZET-a i ZGH.

Da li su svi sindikati spremni iskoristiti ovu prigodu i uskladiti članak 71. TKU-a sa stvarnim stanjem?

Nakon što svi radnici dobiju pripadajuće koeficijente i dodatke za uvjete težih od normalnih, treba ozbiljno razmisliti o slijedećim aktivnostima Sindikata.

Sindikat vozača i prometnih radnika će, nakon što se usklade akti u ZGH i radnicima izdaju rješenja sukladno postignutim dogovorima, pokrenuti postupak pregovora o povećanju plaća.
Vrijeme za traženje povećanja plaća je sazrelo iz razloga pozitivnih gospodarskih aktivnosti RH, rasta BDP-a i rasta potrošačkih cijena i komunalija.
Mi ne obećavamo i ne pričamo bajke nego radimo od interesa za radnike ZET-a.   

Upravno vijeće Sindikata vozača i prometnih radnika je na sjednici održanoj 14.ožujka 2017.g. donijelo odluku da se pokrene postupak izmjene članka 71. TKU-a, kako bi se zaštitili radnici koji rade na mjestima na kojima ne udovoljavaju stručnom spremom u grupama složenosti i da bi radnici koji rade na pojedinim radnim mjestima mogli dobiti pripadajuća rješenja.  

Provjeri,  zašto je Sindikat vozača i prometnih radnika daleko najbrojniji

ZAUSTAVLJENO POTPISIVANJE UGOVORA

Kako su radnici podružnice ZET-a koji rade kao zaštitari, pozvani da potpisuju nove Ugovore o radu, uslijedila je reakcija Sindikata i postupak je obustavljen. U predloženim Ugovorima o radu nisu bili definirani uvjeti teži od normalnih i ostali dodaci, što nikako i ni po koju cijenu nećemo prihvatiti. Sindikat vozača i prometnih radnika, zajedno sa ostalih šest sindikata, smatra da je Nova organizacija ovakva i nedovršena, ne važeća i ne prihvatljiva.

Sedam sindikata ZET-a ( Sindikat branitelja i radnika- Matijević, Sindikat vozača tramvaja,busa i servisera-Harni, Sindikat UVA- Vlašić, Sindikat radnika JGPPRH- Kočet, Vozački sindikat- Marić, Vozački strukovni sindikat- Čermak i Sindikat vozača i prometnih radnika- Jelić) su poslali Upravi ZGH i ZET-a dopis u kojem traže da se zaustave sve radnje u s vezi primjene Nove organizacije, dok se ne promijeni čl.71 TKU-a i isti ne uskladi sa stvarnim stanjem u ZET-u. Nećemo prihvatiti polovična i ne cjelovita rješenja koja su na štetu radnika koje predstavljamo. Radnici koji dobiju poziv za potpisivanje bilo kakvog ugovora neka se prije potpisa jave u sindikat.

Ukoliko sami i bez sindikata potpišete bilo kakav pa i nepovoljan Ugovor, sindikati ne mogu utjecati na promjene istog, jer potpisom dviju strana Ugovor postaje zakonit. Imate svoj Sindikat i zaštiti te se!

UPUĆEN ZAHTJEV ZA UGOVORE O RADU ZA VOZAČE AUTOBUSA

Nakon održanog sastanka predsjednika Sindikata vozača i prometnih radnika sa voditeljicom podružnice dogovoreno je da se sa vozačima autobusa i parkiračima kojima istječe Ugovor na određeno vrijeme u svibnju 2017. g.potpiše Ugovor na neodređeno vrijeme.

Ugovori su potpisani od strane Uprave ZET-a i poslani na potpis u ZGH, te se očekuje njihovo prihvaćanje u predloženom obliku.
Ostalo je još mali broj vozača i parkirača koji će dobiti Ugovor na određeno ali i taj problem će biti riješen.

Ostaje neriješen problem pripadajućih koeficijenata ali i to bi trebalo uskladiti nakon rješenja članka 71. TKU-a i dovršetkom Nove organizacije. Sindikat neće dopustiti da vozači nakon tri godine rada u ZET-u ne dobiju koeficijent 2.4

VOZAČI TRAMVAJA POTPISALI UGOVORE O RADU

Nakon što su kandidati za vozače tramvaja, uspješno obavili prekvalifikaciju i položili za vozača tramvaja (H kategorija) isti su potpisali Ugovor o radu na određeno vrijeme (šest mjeseci) sa koeficijentom 2.20 i počeli su obuku sa starijim vozačima (mentorima).

Želimo im puno sreće u ovom iznimno teškom i odgovornom poslu a mentorima puno strpljenja u obučavanju. Iskusne i dugogodišnje vozače molimo da im budu od svesrdne pomoći i pomognu kada im pomoć bude potrebna.

Sindikat vozača i prometnih radnika je pritiskom na Upravu ZET-a osigurao da se vozačima tramvaja dok su na obuci plati redoviti fond sati. Veliki broj se učlanio u Sindikat vozača i prometnih radnika, te očekujemo i preostale da se učlane, kako bi imali pravnu i svaku drugu pomoć .  

Sindikat vozača i prometnih radnika uputio je zahtjev za smanjenje dvokratnih službi u tramvajskom podsustavu. U vrijeme nedostatnog broja vozača tramvaja, možda je bilo i opravdanog razloga za povećanje dvokratnih službi ali su te okolnosti prestale i tražimo da se dvokratne službe smanje na razinu prije povećanja

Uskoro kreće realizacija zahtjeva u opremanju prostorije za razvrstače i uređenje sanitarnih čvorova i tuš kabina u tramvajskom servisu Dubrava

Sindikat vozača i prometnih radnika je uputio naputak kontrolorima karata da svoj posao obavljaju sukladno Pravilniku. Cijeli tekst je objavljen na oglasnoj ploči i na stranici Sindikata

Sindikatu je neprihvatljiv odgovor odjela za organizaciju prometa u kojem stoji da nema potrebe za povećanjem voznih vremena na tramvajskom podsustavu. Tražimo zajednički sastanak Sindikata i vodstva Centra kako bi navedeni problem riješili.

Upućen je dopis u kojem se traži očuvanje dostojanstva zaštitara i povećanja broja čuvarskih mjesta


PRODAJA:

  • Povoljno kupanje u ST. Toplicama, kupanje u unutarnjim i vanjskim bazenima sa korištenjem saune 35 kn, kupanje, kupanje+sauna + masaža 30 min 80 kn, kupanje i ručak komplet 63 kn. Korištenje uz člansku iskaznicu. Kupanje u Tuheljskim za 45kn odrasli i 30kn za djecu.
  • Pregledi i obrada (magnetna) i u poliklinici Drinković, sve za članove jeftinije od 30- 50%.
  • Poliklinika Doko- pregledi i obrada 30 % jeftinije.
  • Najveća socijalna davanja za smrt člana, člana obitelji, rođenje djeteta, boravak u bolnici 100 kn po danu, Sindikat snosi 50% od plaćene kazne na radnom mjestu i druge pogodnosti koje ima ovaj Sindikat.
  • BAMT- Mače od igle do lokomotive na 50 rata za članove,

Pozajmica u iznosu 5 000 kn na dvanaest obroka, bez kamata, jedanput godišnje i mala od 1000 kn.

detaljne informacije u tajništvu na tel. 3651-516 i 517, te na web i facebook stranici