Odgovor Sindikata vozača i prometnih radnika na odluku Uprave podružnice ZET-a o umanjenju prava iz TKU !
30. listopada 2012.g Voditelj podružnice je uputio dopis izvršnim direktorima, predstojnici Uprave i rukovoditeljima u kojem stoji nerazumna i odluka koja nije sukladna TKU, a gdje se ukida dodatak od 10% dijelu radnika koji rade u drugoj smjeni.

Još više iznenađuje namjerno krivo čitanje članka 80 TKU, (samo kako bi opravdali ovu odluku) te stoji u dijelu teksta koji je poslan „ čl. 80 TKU za radnike u trgovačkom društvu ZG Holding, d.o.o. propisano je da se osnovna plaća uvećava za 10% osnovne cijene sata pojedinog radnog mjesta za rad u smjenskom radu u drugoj smjeni“.
Članak 80 TKU glasi:

„Radnik koji radi u drugoj smjeni, za sate rada ostvaruje s tog naslova pravo na dodatak u visini 10% osnovne cijene sata svog radnog mjesta. Pod radom u drugoj smjeni podrazumijeva se rad od 14.00-22.00sata“.

Iz navedenog se vidi da se nigdje ne spominje da radnik mora raditi u smjenskom radu kako bi to pravo ostvario.

Sindikat vozača i prometnih radnika smatra da je to grubo kršenje odredbi TKU od strane Uprave koja nije učestvovala u izradi istog i nema ga pravo ni mijenjati u bilo kojem dijelu.

Ova odluka direktno oštećuje vozače, kontrolore karata,radnike u servisima, čistačice i druge radnike koji rade srednje službe ili stalno drugu smjenu.

Svima nam je jasno da Uprava ciljano pokušava umanjiti prava vozača jer im je na „meti“ dodatak za sistem samoposluge.

Nije im dosta što smanjuju vozne redove i time ugrožavaju sigurnost radnog mjesta, što pokušavaju uzeti sistem samoposluge, nego idu i dalje donoseći ovakve štetne odluke. Pa nije mogao informaciju za „sramni tekst“ u jutarnjem listu, u kojem se krajnje bezobrazno napada vozač i lažno prikazuje zarada u sistemu samoposluge, dati bilo tko osim Uprave.

Samo oni imaju takove podatke s pokazateljima zarade i troškova s navedene stavke.

Isti su ne pitajući za štetnost, brzo su u pogone spustili prijedlog predsjednika Uprave ZGH u kojem isti predlaže „upute za izradu plana poslovanja za 2013.g. U prijedlogu između ostalog stoji da se godišnji odmor planira do maksimalno 30 dana.

Naravno, znajući da nije došlo do izmjena u TKU i ne može doći sve dok sindikati zajedno sa Upravom ZGH ne potpišu TKU, na snazi ostaju odredbe važećeg Kolektivnog ugovora. No cilj im je bio jasan, treba unijeti strah i nesigurnost kod radnika i nepovjerenje u sindikat, kako bi lakše ostvarili svoj naum.

Tek nakon žustre reakcije Sindikata vozača i prometnih radnika iste su povučene i godišnji odmori i sve drugo se planira sukladno važećem TKU i tako će biti sve dok pregovarački Odbori poslodavca i sindikata koji učestvuju u pregovorima ne dogovore i potpišu Dodatak V TKU.

Radnicima ne plaćaju prekovremene sate, te im pretvaraju to u slobodne dane,dok sebi uredno plaćaju i više no što su odradili.

Radnici ZET-a nisu ni znali da su doprinosi za mirovinsko i zdravstveno osiguranje uplaćeni tek 07. 11. za deveti mjesec, dok su druge podružnice svoje obveze podmirili s 25.10.2012.

Iz svega ovog vidljivo je da se nesposobnost vođenja ZG Holdinga i podružnice ZET-a pokušava pod žurno prelomiti preko leđa radnika, i to onih koji najviše i u najtežim uvjetima rade.

Dugovanja ZET-a ukupno iznose preko milijardu i tristo milijuna kn. i čini mi se da smo sve bliže ponoru iz kojeg nema povratka.

Sindikat vozača i prometnih radnika kao najveći sindikat u ZET-u, ima daleko i najveću odgovornost spram svojih članova a tako i svih radnika podružnice i spremni smo se nositi s izazovima koji su pred nama.
Sindikat je pokrenuo sudski spor zbog ukidanja dodatka vozačima invalidnih vozila,te se očekuje uskoro pozitivno rješenje kao i za razliku regresa. U tijeku smo pokretanja postupka za plaćanje naknade za blagdan i neradni dan za sve radnike koji su oštećeni s tog naslova.

Nećemo odustati od bilo kojeg prava i spremni smo zaštititi svakog našeg člana.

Upozoravao sam puno prije što nas čeka ako se ne organiziramo i ne budemo jedan sindikat koji će biti velika snaga u zaštiti prava radnika.

Sindikat vozača i prometnih radnika je u stalnom porastu i očekujemo da će u skorije vrijeme svi shvatiti da nema ništa dobro u našoj razjedinjenosti i da prestanu podržavati sitne interese pojedinaca, te da učinimo pod žurno prvi korak u našem interesu.

Ovo je nastavak pritisaka na prava radnika i takovi podijeljeni u „sto“sindikata uvelike pomažemo poslodavcu u njegovoj namjeri.
Za sve što nam se događa sami snosimo krivnju i nitko nam neće ništa pokloniti ako se za nešto sami ne izborimo.

Spremni smo i vodeća smo sindikalna snaga u ZG Holdingu i ZET-u i znamo kako zaustaviti napad na prava onih koji najviše rade.

za Upravno vijeće sindikata
Anto Jelić