Todorić/EPH

S obzirom na nagomilane probleme u "Prometu", predstavnici Sindikata vozača i prometnih radnika u javnom prijevozniku na svojoj su zadnjoj skupštini zatražili od Uprave i suvlasnika tvrtke da se poduzmu hitne mjere za osiguravanje dotoka novca u poslovanje.

Ponajprije se to odnosi na prisiljavanje nelojalne privatne konkurencije da posluje sukladno dozvolama, na naplatu kazni za osobe koje se voze bez karte, te na reviziju povlaštene vožnje svih kategorija putnika. Sindikalci također traže najmanje jednogodišnji moratorij na odluku Gradskog vijeća o odvajanju parkirališnog sektora u novu javnu tvrtku, te izradu dugoročne strategije kompanije koja bi se posebice odnosila na primjenu EU-ove uredbe 1370.

– Tražimo izjašnjavanje Skupštine o načinu pokrivanja gubitaka, novu reorganizaciju i sistematizaciju radnih mjesta, te izradu plana zbrinjavanja eventualnog viška radnika – navodi Teo Bulić, "Prometov" povjerenik Sindikata vozača i prometnih radnika. Okupljene skupštinare, među kojima su bili i Ozren Matijašević, predsjednik Hrvatske udruge radničkih sindikata, te "Prometovi" čelnici, također je izvijestio o svim aktivnostima u proteklom dvogodišnjem razdoblju.

– Upozoravali smo na nelojalnu konkurenciju koja ugrožava opstanak tvrtke na našim najprofitabilnijim linijama, gdje radimo sve po zakonu, što, očito, s konkurencijom nije slučaj. U tu svrhu smo u suradnji s drugim sindikatima podnijeli prijavu Ministarstvu prometa, što je rezultiralo pojačanim nadzorom tijekom posljednjeg mjeseca i podnošenjem prijava protiv prijevoznika "Dare" i Smodlake – ističe Bulić.

Sindikalni lider izrazio je žaljenje što se najavljena nabava novih autobusa putem kredita Europske banke za obnovu i razvoj nije ostvarila, što smatra nedopustivim, jer se zglobna vozila, koja su temelj voznog parka, nisu nabavljala punih osam godina.

– Nismo mogli pristati na unajmljivanje autobusa bez jamstva da će tvrtka nakon godinu dana njegova urednog plaćanja imati pravo prvootkupa i tako postati vlasnik vozila – kaže "Prometov" sindikalac.

Naš sugovornik tvrdi kako sindikat čekaju vjerojatno najteža vremena u njegovoj 20-godišnjoj povijesti budući da je gradska politika u samo zadnje tri godine promijenila dva direktora, predsjednika Skupštine i Nadzornog odbora tvrtke, što govori u prilog činjenici da se luta u ideji i viziji kako javnog prijevoznika izvući iz duga od 90 milijuna kuna, u koji ga je, kako dodaje, ista ta politika dovela nepoštovanjem Društvenog ugovora i maćehinskim odnosom.

Nikolina Lulić - Slobodna Dalmacija

KLJUČNI ZAHTJEVI

1. Jednogodišnji moratorij na izdvajanje parkirališnog sektora u novu gradsku tvrtku
2. Izrada plana zbrinjavanja eventualnog viška radnika
3. Prisiljavanje nelojalne privatne konkurencije da posluje sukladno dozvolama
4. Kažnjavanje osoba koje se voze bez karte i revizija povlaštene vožnje svih kategorija putnika
5. Izrada dugoročne strategije poslovanja uz primjenu EU-ove uredbe 1370

 

'Solin spreman uložiti u obnovu'

– Grad Solin je spreman i voljan, kao i do sada, za potrebe putnika sa svoga područja sudjelovati u kupnji novih autobusa za "Promet" – kaže nam solinski dogradonačelnik Dalibor Ninčević.

– Još ništa nismo predvidjeli za tu svrhu u ovogodišnjem proračunu, ali kada od "Prometa" dobijemo konkretne podatke vezane uz ponudu, nabavu i troškove, shodno tome smo za tu svrhu voljni predvidjeti i sredstva u gradskom proračunu, čiji rebalans očekujemo tijekom ovog mjeseca – ističe Ninčević.

M. Sesartić