SVPR AUTOTROLEJ Rijeka

Autotrolej claniceSINDIKAT VOZAČA I PROMETNIH RADNIKA AUTOTROLEJ - Rijeka
51000 RIJEKA, Školjić 15


Mobitel: +385 98 18 23 297
Mobitel: +385 91 12 13 353

 

Aktivnosti SVPR AUTOTROLEJ Rijeka



Konferencija za tisak Autotrolej Rijeka

Dana 30. ožujka 2016 godine s početkom u 10 sati održana je konferencija za tisak na inicijativu Sindikata vozača i prometnih radnika Autotrolej Rijeka, uz nazočnost predsjednika i koordinatora USVPRH, g. A. Jelića i g. Z. Vidovića, predsjednika SVPR Autotrolej Rijeka g. D. Špoljarića, te predstavnika političkih stranaka grada Rijeke. Skrenuta je pozornost na sve učestalije kršenje radničkih prava u KD Autotrolej, a pomenute su i aktivnosti koje Udruga planira provesti u zaštiti svog članstva.

 

Ugroženi i putnici

Sindikalisti optužuju upravu Autotroleja: 'Vozači su premoreni, podaci s tahografa se lažiraju'

Foto R. Brmalj
Autor: Marinko Glavan - Novi list   

Vozači često imaju više od 200 radnih sati mjesečno, a nekolicina njih u ovom će mjesecu premašiti i 250 sati za volanom. Jedan od kolega tijekom ožujka imao je jedan jedini slobodan dan, a posebno se iskorištavaju vozači zaposleni na određeno vrijeme, koji rade i po tri tjedna bez slobodnog dana, rekao je Špoljarić

RIJEKA   Uprava »Autotroleja« grubo narušava sigurnost putnika i krši radnička prava vozača, primoravajući ih da rade daleko više sati nego što bi smjeli, a lažira i podatke s tahografa kako bi se lažno prikazali podaci o radnim satima provedenim za volanom – ove teške optužbe na račun direktora Autotroleja Željka Smojvera i njegovih suradnika iznijeli su jučer na konferenciji za novinare Darko Špoljarić, predsjednik Sindikata vozača i prometnih radnika u Autotroleju, Anto Jelić, predsjednik Udruge Sindikata vozača i prometnih radnika Hrvatske, te HDZ-ov gradski vijećnik Hrvoje Burić, uz podršku predstavnika Inicijative Protiv skupog Energa Josipa Kukuljana.

Sindikalisti su zatražili hitan početak rješavanja problema u dijalogu s direktorom Smojverom i riječkim gradonačelnikom, a u suprotnom neće prezati od industrijskih akcija koje uključuju i štrajk.

Burić je na početku obraćanja kazao kako uprava Autotroleja vozače primorava da rade u neljudskim uvjetima, čime izravno ugrožava njihovu sigurnost i sigurnost putnika u gradskim autobusima.

Njegove tvrdnje potkrijepio je Špoljarić, iznijevši niz podataka o kršenju zakonskih odredbi o radnom vremenu vozača.

 

Inspekcija rada

Novinare je zanimalo je li o ovim problemima već obaviještena inspekcija rada.
– Zvali smo inspekciju rada, ali smo upućeni na prometnu inspekciju, koja je obavila nadzor. Službeni nalaz inspekcije nismo još dobili, no neslužbeno smo saznali da su uočene nepravilnosti. Zanimljivo, inspektorica rada nam je rekla da je već obavljala nadzor u Autotroleju te da je po papirima sve bilo u redu.
Špoljariću je postavljeno i pitanje o isplati naknada za prekovremeni rad, koje su se do sad rješavale preraspodjelom radnog vremena.
– Prije dvadeset minuta dobili smo obavijest da je uprava, doslovce pred održavanje ove konferencije za novinare, odlučila da će se prekovremeni rad plaćati iz mjeseca u mjesec, rekao je Špoljarić.
Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel, upitan da komentira istup sindikalista kratko je odgovorio kako je riječ o stavovima jednog od triju sindikata u Autotroleju, te da je on spreman na razgovor o navedenim problemima.

Iskorištavanje vozača

– Vozači često imaju više od 200 radnih sati mjesečno, a nekolicina njih u ovom će mjesecu premašiti i 250 sati za volanom. Jedan od kolega tijekom ožujka imao je jedan jedini slobodan dan, a posebno se iskorištavaju vozači zaposleni na određeno vrijeme, koji rade i po tri tjedna bez slobodnog dana, rekao je Špoljarić.

Prema njegovim riječima, vozači Autotroleja u posljednje su dvije godine radili po 48 sati tjedno, što je izmijenjeno novim kolektivnim ugovorom, no problemi su ostali.

– Zbog loših uvjeta i niskih primanja vozači odlaze. Nedostaje nam minimalno 60 vozača pa smo primorani na prekomjeran rad. Ima vozača koji još nisu ni počeli koristiti godišnji odmor od lani, a većina ima po petnaest dana od prošle godine, koje bi trebali iskoristiti do kraja lipnja. Autotrolej zapošljava i 15 umirovljenika, koji ne bi smjeli raditi više od 80 sati mjesečno, no rade i po sto, a razlika u plaći im se isplaćuje na način da se prikazuje da su radili i u idućem mjesecu, a zapravo nisu. Mladi i najsposobniji vozači odlaze, samo prošle godine njih sedamdesetak. Dolaze ljudi pred mirovinu ili neiskusni. Ovo je vrlo naporan posao, vozači su izloženi velikom stresu, pa se pitamo treba li netko poginuti da se shvati da ovako više ne možemo, zapitao se Špoljarić.

Lažiranje podataka

Posebno teške optužbe na račun uprave Autotroleja iznio je Anto Jelić, kazavši kako se lažiraju podaci s tahografa, da bi se prikrilo koliko pojedini vozači stvarno voze.

– Izvadi se kartica tog vozača, stavi kartica s imenom osobe koja uopće nije vozač, i tako se kartice mijenjaju, dok je za volanom u stvarnosti jedan te isti vozač. Kada dođe inspekcija, sve je u redu, a zapravo vozači voze puno dulje nego što po zakonu smiju. To je velik rizik ne samo za njihovu nego i za sigurnost putnika. Ako naši kolege u uredima zbog premorenosti pogriješe, mogu zgužvati taj papir i napisati novi, a ako vozač zbog premorenosti klone, to može imati vrlo teške posljedice. Nećemo dopustiti da se ovako grubo krše zakoni, i spremni smo na sve što nam zakon dopušta kako bismo to spriječili. Tražimo hitan dijalog s upravom i gradonačelnikom i ozbiljno rješavanje ovih problema, rekao je Jelić, dodavši kako Sindikat želi prvo iscrpiti sve mogućnosti da se problem riješi razgovorom, ali u suprotnom je spreman i na štrajk. kraj teksta

 

Kako pristupiti?

Prema Statutu USVPRH svaki član Sindikata ima pravo:

  • sudjelovati u sindikalnom radu i aktivnostima,
  • birati i biti biran u sindikalna tijela, osim onih tijela u koja se član imenuje,
  • biti izvješćivan glede aktivnosti i odluka sindikalnih tijela putem svoje povjerenika.
  • inicirati aktivnost, davati prijedloge vezane za rad i programske ciljeve,
  • pravnu i materijalnu pomoć sukladno odredbama ovog Statuta.

Za pristupanje u članstvio sindikata potrebno je ispuniti pristupnicu pripadajućem sindikatu.

FB USVPRH

FB SVPR ZET

FB SVPR Autotrolej Rijeka

Pravna služba

Pravni savjetnik USVPRH je BOŽENKO LOZO, odvjetnik iz Zagreba.

On zastupa članove svih Sindikata članica Udruge sindikata vozača i prometnih radnika Hrvatske, u sporovima proisteklim iz radnog odnosa.

Ukoliko Vam je potrebna pravna pomoć ili savjet, kontaktirajte tajništvo Sindikata za više informacija.